یک مرکز ترک اعتیاد بهزیستی در شهرستان طارم فعال است 

رئیس بهزیستی شهرستان طارم از فعالیت یک مرکز اقامتی، بهبود و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد دراین شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۳۱ فرد دارای اختلال سوء مصرف مواد مخدر از خدمات مرکز ترک اعتیاد معجزه رهایی طارم بهره مند شده و در حال حاضر ۳۹ نفرنیز در این مرکز مقیم هستند که در سال گذشته۳۵ تسهیلات اشتغالزایی در راستای توانمند سازی رها شدگان از اعتیاد اختصاص یافته است.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان طارم مهرداد شریفی در حاشیه مراسم افطاری ساده که با حضور امام جمعه، فرماندهی سپاه ناحیه طارم، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، بخشدار بخش گیلوان، دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر شهرستان طارم در مرکز اقامتی معجزه رهایی برگزار شد، عنوان کرد: ورود خیرین و بسیج همگانی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد می تواند سلامت جامعه را در پی داشته باشد و در این راستا نقش کانون های اجتماع محور و خیریه ها می تواند تاثیر جدی در حوزه کاهش آسیب به ویژه مواد مخدر داشته باشند.

این مسئول با اشاره به مشارکت خیرین در حوزه ترک اعتیاد، بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه جذب مشارکت مردم و خیرین تاکید کرد و افزود: معتاد یک بیمار است و باید برای بهبودی او و بازگشت به زندگی تلاش نمود و در این میان مشارکت خیرین در این حوزه می‌تواند گره‌گشا باشد.

 وی با بیان اینکه بازگشت معتاد به آغوش خانواده و بهبودی او به نفع جامعه است، تاکید کرد: نگاه‌ها باید نسبت به معتادان و مراکز اقامتی میان‌مدت تغییر یابد تا بدینوسیله بتوانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی با بیان اینکه بهزیستی تلاش می‌کند زمینه های اشتغال معتادان بهبود یافته را فراهم نماید، تصریح کرد: درسال گذشته تعداد ۳۵نفر از بیماران بهبودیافته از تسهیلات اشتغال زایی استفاده کرده‌اند و۲۰۰فقره درخواست  استفاده از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال نیز پشت نوبت هستند.

کد خبر 76870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد