مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: اُتیسم پردردترین گروهی که به درستی دیده نشده

دیدار مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون توانبخشی و رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد با خانواده ها و کودکان دارای اتیسم در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اختلالات طیف اتیسم رویش صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد: مدیرکل بهزیستی استان با حضور در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اختلالات طیف اُتیسم و دیدار با خانواده ها ی کودکان دارای اختلال اتیسم و بررسی مشکلات آنان؛ از  تلاش های لحظه به لحظه این خانواده های صبور  و تمامی گروه‌های تخصصی فعال در این حوزه با اهدا شاخه گل و مساعدت به آنان تقدیر کرد. 

در ادامه این دیدار؛ محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور پیگیری ویژه به معاون امور توانبخشی و رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد جهت رفع مشکل حق پرستاری خانواده های دارای فرزند اُتیسم؛ افزود: به اعتقاد ما و همکارانمان در بهزیستی پردردترین گروهی که به درستی دیده نشده ،کودکان دارای این اختلال و خانواده های آنان هستند و امیدواریم با آگاه سازی آحاد جامعه، بستری مناسب برای افزایش مشارکت مردم به منظور ارائه ی خدمات ویژه تری  به این خانواده ها فراهم گردد.

شایان ذکر است:اُتیسم یکی از شش اختلال، از گروه اختلالات عصبی رشدی و شایع ترین آنها است و مشخصه اصلی آن، نقص پایدار در برقراری ارتباط اجتماعی متقابل و تعامل اجتماعی می باشد. 

کد خبر 76747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد