افتتاح مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر بهارنارنج در مشهد

مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب بهارنارنج، با حضور محمدحسین صالحی،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دکتر مسعود فیروزی،مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، به‌منظور نگهداری و درمان بانوان معتادی که محل مناسبی برای نگهداری ندارند در زمینی به مساحت 700 مترمربع در خیابان وکیل‌آباد مشهد افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه این مرکز، گفت: بهزیستی تمام توان خود را برای ساماندهی معتادین متجاهر به کار گرفته است. برنامه‌هایی تدارک دیده شده تا عزیزانی که در این مراکز ماده 16 مورد درمان قرار می‌گیرند، دوباره به جامعه بازگشته و دیگر برگشتی به این مراکز نداشته باشند.باتوجه به راه‌اندازی کلینیک‌های متعدد مددکاری، بازتوانی و اثر بخشی این مراکز در ترک معتادین متجاهر بسیار بالا بوده است.

دکتر مسعود فیروزی ضمن تاکید بر اینکه خودمراقبتی وخودحفاظتی، کلیدواژه‌های پیشگیری از اعتیاد است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی، پیشگیری، توسعه مشارکت‌های مردمی و توسعه خدمات اجتماعی تاثیر زیادی در مقابله با گرایش افراد به سمت اعتیاد دارند. هرنوع فعالیت و اقدامی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد نوعی جهاد محسوب می‌شود زیرا نجات یک انسان از اعتیاد در اصل نجات یک خانواده و جامعه است.

وی افزود: ظرفیت این مرکز 45 نفر است که فعلا مجوز پذیرش برای 30 نفر را دارد. بازپروری معتادان از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راه باید از ظرفیت خیران بهره گرفت. بنده از تمام کسانی که برای ساخت و تجهیز این مرکز زحمات بیشماری کشیده‌اند، قدردانی می‌کنم. خوشبختانه همسایه‌ها در تجهیز و آماده‌سازی این مرکز بسیار همکاری کردند که این نقطه قوت بزرگی است. اگر در گذشته افراد از ایجاد مراکز نگهداری ودرمان معتادین در کنار منازل خود بیم داشتند،اما امروز مردم به سطحی از آگاهی دست یافته‌اند و به‌گونه‌ای فرهنگسازی شده که در روزهای اخیر شاهد استقبال و همکاری مثال زدنی همسایه‌ها برای راه‌اندازی این مرکز بودیم.

کد خبر 75496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد