نشست مسئولان اقتصادی و اشتغال بنیاد علوی کشور   با مدیرکل بهزیستی استان

مسئولان اقتصادی و اشتغال بنیاد علوی کشور طی نشستی با مدیرکل و معاونین بهزیستی استان دیدار و گفت‌وگو کردند. 

 مسئولان اقتصادی و اشتغال بنیاد علوی کشور طی نشستی با مدیرکل و معاونین بهزیستی استان دیدار و گفت‌وگو کردند. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: در این نشست که معاون اقتصادی و اشتغال بنیاد علوی کشور و مشاور او حضور داشتند، مدیرکل بهزیستی استان گفت: در استان ما و خصوصاً در بهزیستی، موانع و محدودیت هایی داریم و شاید اصلی ترین محدودیت ما محدودیت اعتباری است. این جامعه هدف بزرگ دارای شرایط خاص و شکننده مالی با  آسیب های روبه گسترش با چالش های متعددی روبرو است که بهزیستی به تنهایی نمی تواند مشکلات آنان رابه طورکامل رفع نماید و در این زمینه نیازمند حمایت حداکثری هستیم.

محمد کریم آریا افزود: با توجه به ارتباط نزدیکی که با این مجموعه در تهران داشتیم بنیاد علوی ، بنیاد برکت و زیرمجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بعنوان نهاد های پیشتاز در بحث محرومیت زدایی و حل مشکلات جامعه هدف بهزیستی، تلاش های وافری داشته  اند. جای تأسف است طی این چندسال  در استان ما بخوبی از ظرفیت عظیم این نهادهای بزرگ که  نه کمک‌کار بلکه پیشتاز در ارائه خدمات به اقشار ضعیف تر هستند، استفاده نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: ما اعتقاد داریم باید اطلاعات و درخواست هایمان را  به کسانی که می خواهند پیگیر موضوع و مشکلات جامعه هدف باشند انتقال دهیم و با کسانی که برای حل مشکلات جامعه هدف ما قدم برمی دارند تعامل ویژه تری داشته باشیم.

 وی از پای کار بودن بنیاد علوی برای کمک به بهزیستی استان قدردانی کرد و بیان داشت: هرچند مجموعه بهزیستی استان بصورت درست و موثر  از خدمات بنیاد علوی بهره مند نشده که این هم از ضعف ما بوده ولی فرصت همکاری و همراهی این نهاد مردمی را برای کمک به جامعه هدفمان را ویژه دنبال می‌کنیم و خواهشمان هم توسعه دامنه همکاری ها در این حمایت های خداپسندانه است.

آریا بنیاد علوی را یک نهاد قدرتمند غیر دولتی که همیشه فراتر از تعهدات خود در بحث خدمت رسانی به جامعه و قشر محروم و آسیب دیده قدم برداشته توصیف کرد و افزود: بسیار خوشحالیم مجموعه بنیاد علوی مناطق آسیب خیز و آسیب زیای ما را بهتر از خودمان میشناسد و این نشانگر  پای کار بودن این نهاد است. امیدوارم و تقاضا داریم هرجا تشخیص دادید روزنه ای برای کمک به جامعه هدف بهزیستی وجود دارد  مطرح نمایید تا ما و همکارانمان برای کاهش مشکلات جامعه هدف خود پیگیری نماییم.

در این نشست همچنین با توجه به همکاری مشترک و دوجانبه بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در سطح استان؛ درخصوص کمک به جامعه هدف بهزیستی از طریق توزیع بسته های معیشتی، کمک هزینه ازدواج مددجویی، کمک هزینه مسکن مددجویی، تسهیلات اشتغالزایی، کمک به یارانه مراکز درمان اعتیاد، رفع مشکل فضای  فیزیکی مراکز درمان جامع اعتیاد، کمک هزینه انجام آزمایشات ژنتیک، کمک به وضعیت تحصیل و معیشت کودکان کار، رفع مشکل فضای فیزیکی اورژانس اجتماعی بعنوان مرکز ثقل عملیاتی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، کمک به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست؛ کمک به خرید تجهیزات پزشکی و توانپزشکی برای معلولین  بحث و تبادل نظر و راهکار های لازم جهت رفع چالش های موجود به منظور ارتقاء روند خدمات به جامعه هدف بررسی گردید.

در ادامه علیرضا  قزل؛ معاون اقتصادی و اشتغال بنیاد علوی در کشور نیز اظهار داشت: از آنجائیکه بسیاری از مشکلات حال حاضر به واسطه موازی کاری خدمات صورت می پذیرد پیشنهاد می شود نیازها و درخواست های مورد نیاز جامعه هدف بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت مکتوب به بنیاد علوی به همراه پیشنهادات ارسال گردد تا از ظرفیت ها و امکانات خدمت رسانی و خدمت طلبی همدگیر اطلاعات کاملی داشته باشیم.

معاون اقتصادی و اشتغال بنیاد علوی در کشور  گفت:  بنیاد علوی دارای بخشهای مختلف  خدمت رسانی و زیر مجموعه های متفاوتی است که با شناخت مسیر درست و نوع مطالبه درخواستی از مجموعه متولی  می توان سریعتر  بحث خدمت رسانی را ادامه داد.

وی بیان داشت: انجام پروژه ای پیرامون کودکان کار برای ارائه الگو در سطح کشور در این استان به منظور رسیدن به یک برنامه جامع پیرامون وضعیت نگران کننده این کودکان در رابطه با تحصیل، تغذیه و وضعیت خانواده آنان در این استان می تواند برای ارائه خدمات اصولی تر مناسب در دستور کار بهزیستی استان باشد.

تیم همراه معاون اقتصادی و اشتغال بنیاد علوی کشور در اولین روز حضور خود در استان،  بعد از دیدار با مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد ، به همراه مدیرکل بهزیستی در نشست بررسی طرح های بنیاد علوی در استان به ریاست سید احسان عسکری  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور یافت

کد خبر 75152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد