در رسانه| گزارش تور رسانه ای و مهرورزی از افتتاح اورژانس اجتماعی در آذربایجان شرقی

آساخبر: نخستین مرکز اورژانس اجتماعی شهر سهند پنجشنبه گذشته با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولین آذربایجان شرقی در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع در سه طبقه به بهره برداری رسید .

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین بهره برداری از این مرکز با اشاره به وجود برخی محدودیت ها در منابع مالی و اعتبارات دولتی، بهره وری را اولویت روز جامعه برشمرد و گفت: با بهره وری می توان از حداقل منابع و درون دادها بیشترین برون داد را داشت. بهره برداری از مجتمع اورژانس اجتماعی شهر سهند نمونه ای از  بهره وری است که این مهم در سایه هم افزایی بین بخشی میان شرکت عمران سهند و اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی به ثمر رسیده است.

علی محمد قادری افزود: همکاران پرتلاش شرکت عمران سهند از باب عمل به مسئولیت اجتماعی خود با اجرای این پروژه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی حرکت کرده اند.

 سکونت ۲۰۰ هزار نفر در شهر سهند

وی با اشاره به سکونت بیش از ۲۰۰ هزار نفر در شهر سهند ادامه داد: ساکنین این شهر باید از تمامی خدمات فرهنگی و اجتماعی بهره مند باشند و در این راستا بایستی تمامی نهادهای مرتبط پای کار بیایند و خدمات مورد نیاز را به مطلوب ترین صورت به ساکنین آن ارائه دهند.

قادری اضافه کرد: اجرای چنین پروژه هایی مایه مباهات بوده و امیدواریم بصورت جدی از طریق همکاران بهزیستی تداوم یابد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است، افزود: بهزیستی سازمانی تلفیقی است که پس از انقلاب تشکیل شده و وظایف بسیار سخت، طاقت فرسا و پیچیده ای را عهده دار است که عموم مردم از بسیاری از این وظایف بی اطلاع می باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: افراد دارای معلولیت، افراد در معرض آسیب ها یا آسیب دیده و محرومین بایستی در حکومت اسلامی مشمول دریافت خدمات باشند.

وی توانمندسازی افراد تحت پوشش را از جمله اولویت های سازمان بهزیستی کشور برشمرد و افزود: همکاران تلاشگر ما در این سازمان با کمک به تامین مسکن، اشتغالزایی و تسهیل گری و حضور در نقاط تاریک شهری و روستایی مشغول خدمات رسانی به جامعه هدف می باشند.

۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی

قادری، بهزیستی را تنها سازمان حمایتی -  اورژانسی کشور خواند و گفت: در حال حاضر این سازمان نزدیک ۱۹ هزار نفر پرسنل و بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز تحت پوشش دارد.

وی ایران را تنها کشور دارنده پلتفرم مستقل اورژانس اجتماعی در دنیا عنوان کرد و افزود: پلتفرم ۱۲۳ نزدیک به دو دهه است که در ایران فعال بوده و  ۳ هزار پرسنل دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: این پلتفرم در برخی کشورها وجود دارد اما مستقل نبوده و از طریق ارتباط با پلیس خدمات ارائه می دهد.

لزوم هم افزایی دستگاه ها جهت حل معضلات اجتماعی

تراب محمدی، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمتکشان اجرای این پروژه اظهار کرد: هیچ یک ازادارات و ارگان ها از لحاظ سختی کار مشابه سازمان بهزیستی نمی باشند، تمامی فعالیت ها در این سازمان شبانه روزی بوده و باید عاشقانه و دلسوزانه انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ آسیبی در جامعه نیست که بهزیستی بی تفاوت از کنار آن بگذرد و مطالعه، برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی را همواره مدنظر قرار می دهد، تاکید کرد: کارکنان بهزیستی به صورت ایثارگرانه و جهادگونه زحمت می کشند و تمام نهادها و دستگاه های اجرایی باید کمک حال بهزیستی باشند.

محمدی با تاکید بر اینکه لزوم هم افزایی دستگاه ها جهت حل معضلات اجتماعی افزود: حل و فصل معضلات اجتماعی کشور از عهده یک نهاد بر نخواهد آمد، آسیب های اجتماعی، معلولیت ها و خشونت ها از اموری است که به نوعی به بهزیستی مرتبط می باشد و به دلیل گستردگی جامعه هدف بهزیستی، از تمامی ارگان ها و خیرین درخواست کمک به بهزیستی را داریم و بسیاری از خیریه ها در استان آذربایجان شرقی بخصوص تبریز از سال ها قبل به دلیل عائله مندی بهزیستی دست به کار شده و بخشی از وظایف این ارگان را در استان عهده دار شدند که خیریه های مستمندان، نوبر و قائم از جمله این خیریه ها می باشند.

وی حضور و فعالیت مردم نوع دوست و خیر در قالب خیریه ها را عامل شهرت تبریز، به شهر بدون گدا عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از افرادی که مناعت مالی دارند و برخی دیگر که مناعت مالی و وقت دارند در این خیریه ها به افراد دارای معلولیت، زنان بی سرپرست و افرادی که تمکن مالی ندارند ارائه خدمات می کنند.

فعالیت  ۱۸ مرکز فوریت های اورژانس اجتماعی در استان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت  ۱۸ مرکز فوریت های اورژانس اجتماعی در استان گفت: تعدا ۱۸۲ نفر در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

فرگل صحاف در این آیین گفت: شهر سهند از اهداف سازمان بهزیستی کشور در دولت سیزدهم با عنوان بالاترین خدمت و ایجاد حال خوب برای جامعه هدف می باشد که به فضل الهی امروز شاهد یکی از این اتفاقات مبارک هستیم.

وی فوریتهای اجتماعی را شامل خدمات تخصصی به موقع و در دسترس در حوزه ی بحران های مردمی، خانوادگی و اجتماعی خواند که به صورت شبانه روزی و رایگان به روش های پاسخگویی به خط ۱۲۳، خدمات سیار و پایگاه خدمات اجتماعی درحال ارایه خدمت به کلیه آحاد جامعه می باشد.

صحاف اقدامات مرکز ۱۲۳ را شامل پذیرش، ارائه خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص عنوان کرد و افزود: پذیرش افراد در اورژانس اجتماعی به دو شکل ارجاعی و خود معرف انجام می شود که توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، مراکز بهزیستی، مراکز قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دولتی و غیردولتی انجام می گیرد. که بعد از این مرحله خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی شامل: خدمات مددکاری، روانشاسی، تربیتی، حقوق، فرهنگی و آموزشی است و این خدمات به دو صورت سرپایی و نگهداری به افراد ارائه می شود.

شایان ذکر است؛ جمعی از خبرنگاران آذربایجان شرقی نیز در قالب تور رسانه ای مهرورزی در آیین افتتاح این مرکز حضور داشتند.

کد خبر 75124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد