رودان| صندوق های خرد محلی برای افراد دارای معلولیت در برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه(CBR ) تشکیل می شود

رییس بهزیستی رودان گفت : تشکیل صندوق های خرد محلی برای افراد دارای معلولیت در برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه(CBR ) در سه ماهه چهارم سال جاری بعد از عقد تفاهم نامه با صندوق کار آفرینی امید آغاز می گردد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ حمیده بازگشا جاودان پس از نشست با نماینده صندوق کارآفرینی در شهرستان رودان از تشکیل صندوق های خرد محلی برای افراد دارای معلولیت در بخش بیکاه از سه ماهه چهارم سال جاری خبر داد و گفت :تشکیل صندوق های خرد محلی برای افراد دارای معلولیت در برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه(CBR) با صندوق کار افرینی امید در سه ماهه چهارم سال جاری آغاز شده است و هدف از تشکیل  صندوق های خرد محلی توانمندسازی و ظرفیت سازی افراد دارای معلولیت است که با ایجاد دسترسی آنان به منابع مالی ، سعی دارد سطح معیشت و درآمد آنان را ارتقا دهد.

علاوه بر صندوق کار آفرینی امید، بخش غیر دولتی مجری برنامه CBR نیز در تشکیل این صندوق ها با بهزیستی شهرستان همکاری می نمایند.

رییس بهزیستی رودان ادامه داد:اجرایی شدن این طرح در مرحله اول بر پایه تشکیل گروه هایی متشکل از افراد دارای معلولیت می باشد ، در مرحله دوم سپرده گذاری و پس اندازهای خرد توسط اعضا آغاز شده، همچنین مبالغی از سوی بهزیستی به عنوان مشوق به صندوق تعلق می گیرد، همزمان با پس انداز های خرد توسط اعضاء، گروه ها در مورد چگونگی راه اندازی یک کسب و کار کوچک به صورت فردی و یا گروهی آموزش می بینند.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله سوم و پس از چند ماه پس انداز( ۳تا ۶ ماه) اعضا، سرمایه لازم برای اعطای تسهیلات را کسب می کنند. در مرحله چهارم، اعطای تسهیلات در قالب اعتبارات خرد  به اعضای واجد شرایط صورت می گیرد و در نهایت اعضا باید بتوانند تسهیلات دریافتی را صرف یک فعالیت درآمدزا کنند.

کد خبر 74499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد