رودان | کمیسیون پزشکی بهزیستی مبنای تعیین نوع و شدت معلولیت است

رییس بهزیستی رودان گفت :کمیسیون پزشکی فرآیندی است که طی آن بررسی مستندات و مدارک پزشکی، اختلالات و بیماری های منجر به معلولیت انجام می گیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ رییس اداره بهزیستی شهرستان رودان با ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیتهای توانبخشی شهرستان ، ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی را منوط به تاییدیه کمیسیون پزشکی عنوان کرد و گفت: کمیسیون پزشکی فرآیندی است که طی آن بررسی مستندات و مدارک پزشکی، اختلالات و بیماری های منجر به معلولیت انجام می گیرد.

حمیده بازگشا جاودان با بیان اینکه جلسات کمیسیون در شهرستان رودان به طور منظم برگزار می شود، افزود: تعداد افراد متخصص فعال در کمیسیون تشخیص پزشکی بهزیستی  ۴ نفر است که از این تعداد ۱ نفر متخصص به عنوان مدعو (خارج از سازمان) و ۳ نفر متخصص (همکار داخل سازمان) هستند که در این زمینه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه کمیسیون های پزشکی یکی از تخصصی ترین کمیسیون های حوزه توانبخشی است تصریح کرد: اساس کار کمیسیون پزشکی بر مبنای طبقه بندی عملکرد، ناتوانی و سلامت است. 

وی یادآورشد: اعضای کمیسیون شامل فیزیوتراپ، کاردرمانگر، گفتار درمانگر، شنوایی شناس، روانشناس، روانپزشک و پزشک است و اعضا با توجه به نوع معلولیت در کمیسیون حضور پیدا می کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۲۱ پرونده در ۲ مرحله کمیسیون پزشکی تحت بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 74490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد