ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین آغاز به کار می کند

ششمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین به میزبانی استان مازندران با حضور گروه های هنری استان های گیلان، گلستان، خراسان شمالی و سمنان از روز یکشنبه ۳۰ بهمن در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید عظیمی شهرستان بابلسر آغاز به کار می کند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر خامه ور، دبیر اجرایی ششمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین گفت: این جشنواره با محوریت افراد دارای معلولیت و برابرسازی فرصت ها در تمامی عرصه های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، درونی سازی الگوهای رفتار اخلاقی، رشد دیدگاه همدلی و ارزش های مثبت فرهنگی، تقویت حس مسوولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق افراد دارای معلولیت و منزلت آنان، تلفیق اجتماعی فرد دارای معلولیت و کمک به مشارکت وی در جامعه، توانمندسازی افراد دارای معلولیت و تشویق به آفرینش هنری و افزایش همکاری میان هنرمندان تئاتر و افراد دارای معلولیت علاقمند به هنر نمایش برگزار می شود.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین بیان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت موجب حضور و ارتقا این افراد در اجتماع می شود و فعالیت در عرصه های هنری بوجود آورنده حس خودباوری در افراد دارای معلولیت می باشد.

وی افزود: این جنس جشنواره ها فضایی است که در آن افراد دارای معلولیت نسبت به توانمندی های خود آگاهی پیدا می کنند و می توانند با توسل به آن موانعی که مقابلشان قرار دارد را بکاهند.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره منطقه ای  تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین ادامه داد: ۱۳ گروه نمایشی از استان های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و سمنان، پس از بازبینی آثار، به این جشنواره راه یافتند.
وی با اشاره به اینکه متن تمامی ۱۳ نمایش بصورت دست نویس است، گفت: فردا یک شنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح  افتتاحیه این رویداد هنری است و در روز نخست جشنواره، اولین اجرا ساعت  ۱۱:۳۰ در بخش محیطی با نمایش "بوی خوش رز" به کارگردانی ریحانه جباری توسط هنرمندان گلستانی اجرا می شود و در ادامه ساعت ۱۵ گروه تئاتر خراسان شمالی در بخش کودک و نوجوان، نمایش "ازدواج مبارک " به کارگردانی سلیمه ذبیحی را  به روی صحنه می برند و ساعت ۱۹ همان روز در بخش صحنه ای، نمایش "آواز مرگ" به کارگرانی ابراهیم حسن زاده کاری از هنرمندان گیلانی اجرا می شود.
خامه ور خاطرنشان کرد: در روز دوم جشنواره دوشنبه یکم اسفند  ساعت ۱۰ در بخش کودک و نوجوان، نمایش"سفر خربزه ای" به کارگردانی منیژه معصومی  توسط هنرمندان مازندرانی و ساعت ۱۱:۳۰ همان روز هنرمندان گیلانی در بخش محیطی، نمایش" گوله بهار" به کارگردانی مرتضی زحمت کش و ساعت ۱۵ در بخش صحنه ای، نمایش "برداشت آزاد" به کارگردانی مریم ایگدری از استان گلستان و ساعت ۱۹ در بخش صحنه ای، نمایش"خانه شیشه ای نوا" به کارگردانی سید جابر موسوی توسط هنرمندان استان خراسان شمالی روی صحنه می رود.
دبیر اجرایی ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین تصریح کرد: در  روز سوم جشنواره سه شنبه دوم اسفند ساعت ۱۰ در بخش کودک و نوجوان، نمایش "نقاشی ریزه" به کارگردانی مهدیه عبداللهی توسط هنرمندان استان سمنان و ساعت ۱۱:۳۰ در بخش محیطی، نمایش "بوی خوش رز" به کارگردانی ریحانه جباری کاری از  گروه تئاتر  استان گلستان، سپس ساعت ۱۵ در بخش کودک و نوجوان، نمایش" گاو مش قنبر"به کارگردانی زهرا صدری کاری از گروه تئاتر استان گیلان و ساعت ۱۹ همان روز در بخش صحنه ای، نمایش "نگاتیو" به کارگردانی حسین غلامی توسط هنرمندان مازندرانی اجرا می شوند.
دکتر خامه ور افزود: روز چهارم جشنواره چهارشنبه سوم اسفند ساعت ۱۰ در بخش کودک و نوجوان، نمایش "اتل متل یه خرگوش" به کارگردانی حسین حسام نژاد کاری از گروه تئاتر استان سمنان و ساعت ۱۱:۳۰ همان روز هنرمندان گیلانی در بخش محیطی، نمایش" گوله بهار" به کارگردانی مرتضی زحمت کش و در ادامه ساعت ۱۵ در بخش صحنه ای، نمایش "خانه" به کارگردانی افسانه صادقی از استان مازندران و در پایان ساعت ۱۹ در بخش صحنه ای، نمایش "بیا تا بگم رمپ چیه" توسط هنرمندان مازندرانی به کارگردانی حسن دولت آبادی به روی صحنه می رود. 
وی خاطر نشان کرد: در این ۴ روز ، هر روزه ساعت۱۶:۳۰ چهار کارگاه آموزشی دو ساعته توسط دکتر قطب الدین صادقی، دکتر کمال الدین شفیعی و هما جدیکار برای هنرمندان گروههای نمایشی حاضر در جشنواره برگزار می گردد.
آئین پایانی و معرفی برگزیدگان جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین، روز پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید عظیمی شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

کد خبر 74310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد