برگزاری نشست صمیمانه مدیران کل کتابخانه های عمومی و بهزیستی استان با اعضای بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی اردبیل

حامد رضایی مدیر کل بهزیستی از پیگیری مطالبات ناشنوایان در زمینه تساوی فرصت ها و توسعه عدالت در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به گستردگی خدمات بهزیستی در سطح جامعه بر لزوم پیگیری و توجه به خانواده های دارای فرد معلول و تلاش مضاعف در راستای فعالیت های پیشگیری از معلولیت ها تاکید کرد .

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه هم اکنون  حدود 27 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهره مند  هستند تصریح کرد : با توجه به تعدد وظایف و امورات محوله در سازمان بهزیستی، بخش وسیعی از خدمات از طریق حوزه توانبخشی به افراد جامعه هدف در حال ارائه می باشد .

 مدیرکل بهزیستی استان در خصوص ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا از طریق مراکز روزانه غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی افزود: در شهرستانهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال برای 170 کودک کم شنوا و ناشنوا خدمات تخصصی ارائه می شود.

رضایی در رابطه با ارائه کمک هزینه عمل جراحی کاشت حلزون به کودکان ماشنوای نیازمند در سطح استان گفت: در طول سال تعداد 126 نفر از توانخواهانی که کاشت حلزون شده اند کمک هزینه کاشت حلزون و کمک هزینه تعمیر و تعویض قطعه کاشت دریافت نموده اند .

وی در خصوص تهیه باتری سمعک برای استفاده توانخواهان هم اظهار داشت: در حدود 55 هزار و 375 مورد انواع باتری سمعک برای استفاده کم شنوایان دارای سمعک در سالجاری تهیه و در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهم نامه منعقده بهزیستی با بیمه سلامت اشاره کرد وگفت: معلولین تحت پوشش بهزیستی که دارای پوشش بیمه ای معتبر از بیمه سلامت هستند از 59 عنوان خدمات ستاره دار توانبخشی در حوزه های کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، فیزوتراپی وغیره برخوردار می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: افراد آموزش دیده در مراکز توانبخشی و آموزشی از نظر زبان، گفتار و تکلم، تربیت شنیداری یافته و درکلاسهای عادی به ادامه تحصیل و فراگیری آموزش های دیگر می پردازند که با این اقدام  از حیث فرآیندهای شناختی از قبیل؛ حافظه، توجه و سرعت پردازش در حد کودکان نرمال و عادی قرار می گیرند.

گفتنی است مهمترین موضوعات درخواستی حاضرین در نشست پرداخت کمک هزینه‌های درمانی، تقاضای سمعک، باطری سمعک، ارتقاء و تقویت مباحث کمک آموزشی، تمهیدات لازم در زمینه بهره گیری از اساتید مجرب و کارآمد، پیگیری ثبت انشعابات مددجویان بویژه انشعاب گاز، پرداخت کمک هزینه تحصیلی از جمله مواردی بودند که در نشست مذکور مطرح گردیدند .

کد خبر 74043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد