برگزاری مراسم گرامی داشت روز مددکار در بهزیستی استان

مراسم گرامی داشت روز مددکار همزمان با سالروز ولادت با سعادت مولود کعبه حضرت علی (ع) با حضور مدیرکل، معاونین امور اجتماعی و امور توانبخشی بهزیستی استان و مددکاران مراکز مثبت زندگی در محل مرکز آموزش های تخصصی بهزیستی برگزار گردید.

 در این مراسم حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک روز مددکارگفت: مددکاری در سازمان بهزیستی نقش کلیدی و محوری داشته و تمامی مددکاران در خط مقدم ارائه خدمات به جامعه هدف هستند بر همین اساس مددکاری اجتماعی علاوه بر بررسی، کاهش و رفع مشکلات فردی به مسائل اجتماعی گسترده تری نیر می پردازد.

مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان ساخت: مددکاری به معنای یاری رساندن به افرادی است که نیازمند کمک و حمایت هستند و به تنهایی قادر به حل مشکلات خود نیستند.

رضایی یکی از مزایای مراکز مثبت زندگی را محله محور بودن و استقرار در محل سکونت مددجویان دانست وگفت: ۴۳ مرکز مثبت زندگی در مناطق محروم شهرستانهای تابعه تاسیس شده است که ۲۲ عنوان خدمت به جامعه هدف سازمان ارائه می نمایند.

 وی افزود: بیش از۱۶ هزار و ۱۲۷ پرونده مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی به این مراکز واگذار شده است که با اعتبارات دولتی و جذب کمک های خیرین در راستای بهبود کیفیت زندگی جامعه هدف سازمان ارائه خدمت می کنند.

رضایی تعداد مددکاران شاغل در مراکز مثبت زندگی را ۱۱۲ نفر عنوان کرد وگفت: در حال حاضر هر مددکار ۱۵۰ پرونده دارد که هر ۶ ماه ضمن بازدیدهای مستمر از محل زندگی، مشاوره، برنامه ریزی، هدفگذاری، مداخله و نهایتاً ارائه راهکارهای پیشنهادی سعی در حل مشکلات افراد آسیب دیده و در معرض آسیب می نماید.

وی افزود: ازآغاز تاسیس مراکز مثبت زندگی در استان تعداد ۵۰ هزار و ۲۹ مورد بازدید از منازل افراد تحت پوشش توسط مددکاران مراکز مثبت زندگی انجام شده است.

شایان توجه می باشد قبل از اجرای مراسم گرامی داشت روز مددکار، دوره آموزشی تخصصی تحت عنوان گزارش نویسی و پروژه نویسی توسط مدرس کشوری به مددکاران شرکت کننده ارائه گردید.

گفتنی است در پایاین این مراسم از یک مورد مرکز مثبت زندگی و ۴ نفر از مددکاران موفق با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

وی بر آگاهی مددکاران از خدمات درون و برون سازمانی تاکید کرد و گفت: مددکاران می بایست با آگاهی از نیازهای مددجویان در استفاده از پتانسیل موجود در قوانین و سطح جامعه نسبت به ارائه خدمات به این افراد با تکریم شخصیت آنان اقدام نمایند.

کد خبر 73607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد