همایش جهاد تبیین در اداره کل بهزیستی با حضور فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان

همایش جهاد تبیین، صبح امروز سه شنبه 18 بهمن ماه با حضور سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان؛ سردار جوهری؛ مدیرکل و ذیحساب  دیوان محاسبات استان، مدیرکل بهزیستی و سایر مجموعه معاونین و همکاران ستادی و شهرستان بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ همایش جهاد تبیین، صبح امروز سه شنبه 18 بهمن ماه با حضور سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان؛ سردار جوهری؛ مدیرکل و ذیحساب  دیوان محاسبات استان، مدیرکل بهزیستی و سایر مجموعه معاونین و همکاران ستادی و شهرستان بویراحمد؛ در سالن اجتماعات شهید فیاض بخش با اجرای سرودی ویژه گرامیداشت  دهه فجر ، توسط گروه ناشنوایان جامعه هدف بهزیستی  برگزار شد.

در این همایش، محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی استان، با تبریک عید انقلاب و تسلیت در خصوص شهید مدافع امنیت اظهار کرد: صحبت در رابطه با فعالیت های سازمان بهزیستی، با توجه به اینکه اکثریت اعضای جلسه از کارکنان و کارشناسان آن می باشند، جایز نیست به تشریح فعالیت های سازمان که همگی اشرافیت کامل دارند  بپردازیم. اما در این ایام مبارک دهه فجر، می توان به برخی از خدماتی ارائه شده آن در طول انقلاب نسبت به عموم جامعه و بخصوص جامعه هدف اشاره کرد.

آریا بسیاری از خدمات بهزیستی را برای عموم جامعه دانست و  افزود: با وجود مشکلات و محدودیت های زیاد پیش رو؛ منابع و اعتبارت بهزیستی به گونه ای نیست که پاسخگوی همه نیازهای جامعه باشد؛ اما در حد توان خود به ارائه خدمات به کل جامعه پرداخته است و در قیاس نسبت به سالهای قبل از انقلاب، مشاهده می شود که سازمان بهزیستی قشر ضعیف و محروم جامعه را بصورت ویژه مورد حمایت قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود: در خصوص جهاد تبیین می توان به سخنان مقام معظم رهبری استناد کرد که فرمودند؛ می بایست حداقل خدماتی که ارائه می شود گفته شود و به شدت از فضاسازی و ارائه آمار کاذب پرهیز شود و حداقل ها بیان شوند.

ایشان حضور مدیرکل دیوان محاسبات را به فال نیک گرفت و افزود: حقوق و مزایایی که به کارکنان سازمان بهزیستی پرداخت می گردد، بسیار پایین است و من به عنوان یک مدیر، نگران آن هستم که حتی نتوان حداقل حقوق لازم را برای آنان احیاء کنم و این مطالبه گری را به فرجامی خوش برسانم. اما امیدوارم با حمایت مدیرکل محترم دیوان محاسبات استان، اولین دستگاهی باشیم که به افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان خود حیات می بخشد .

مدیرکل بهزیستی استان، کار و فعالیت هایی را که در بهزیستی صورت می گیرد را خدمتی جهادی دانست و اضافه کرد: عزیزان جهادی حاضر در این جلسه، می دانند افرادی که فعالیتهای امداد رسانی را بر عهده دارند، نباید خودشان نیازمند امداد و کمک باشند. با این وجود، کارکنان بهزیستی شرایط حاضر را پذیرفته اند پذیرفته اند اما با توجه به اهمیت و حساسیت خدماتی که بر عهده دارند، انتظار می رود تا شرایط آنان با دقت و اهمیت بیشتری در نظر گرفته شود.

در ابتدای سال جاری با پیگیریهای صورت گرفته و در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات استان، ایشان با محبت تمام با درخواست 35 درصد افزایش حقوق کارکنان بهزیستی استان موافقت کردند و به همین شکل، پیگیری هایی که در دست انجام است نیز در راستای صیانت از حقوق جامعه هدف در مسیر انجام قرار می گیرند.

در ادامه همایش و به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقالب اسلامی؛ اهم دستاوردهای بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، به اختصار توسط مدیرکل آن تشریح شد که عبارتند از:


(1) سازمان بهزیستی دارای حوزه های مختلف با ماموریت های متعددی است که قابل قیاس با هیچ سازمان دیگری نیست.

(2)  حوزه مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان، از ابتدای سال 1401 به نسبت سال 1400 موفق به رشد 11 هزار درصدی در زمینه جلب و جذب مشارکتهای مردمی شده است. 

(3) تعداد 5100 خانوار که حدود  7 سال در صف نوبت دریافت خدمات بهزیستی استان بودند؛ در سال 1401  به چرخه حمایت و دریافت مستمری سازمان اضافه شدند.

(4) در حوزه اشتغال و تسهیلات مربوط به آن؛ رشد 5/5 برابری تسهیلات اشتغالزایی در سال 1401 به نسبت سال 1400 ( در تبصره 16 جز 1؛ تبصره 16 جزء 2  و تسهیلات تبصره 18 شاهد رشد خوبی بوده و قریب 1100 نفر از تسهیلات اشتغالزایی برخوردار و یا درحال دریافت آن شدند)

(5)در حوزه امور اجتماعی؛ تمامی افراد تحت پوشش به چرخه حمایت و دریافت مستمری بهزیستی متصل شدند. 

(6) در حوزه توانبخشی؛ در اردیبهشت 1401 تمامی افراد در صف نوبت، به خدمات مستمر بهزیستی وصل شده و وضعیت افراد جدیدی که در پشت نوبت حضور یافته اند نیز به صورت مرتب پیگیری می شود.

(7) 350 نفر از خانوارهای دارای فرزندان دو قلو و یا چندقلویی که پشت نوبت بودند که در سال 1401 مستمری برقرار شد تا امکان استفاده از خدمات و حمایت های سازمان را به دست آورند. 

(8) در حوزه اورژانس اجتماعی؛ با توجه به کم برخوردار بودن و آسیب خیز و آسیب دیده بودن استان کهگیلویه وبویراحمد؛ تقوقیت و تجهیز مراکز اورژانس اجتماعی، جذب 27 نفر در مراکز اورژانس اجتماعی و دریافت  27 مجوز دیگر، جهت بکارگیری در مراکز شیرخوارگاهی.

(9) رشد 30 درصدی شناخت مناطق آسیب خیر و آسیب دیده در راستای شناخت افرادی که نیازمند حمایت های سازمان بهزیستی هستند.

(10) افتتاح دو پایگاه اجتماعی و یک باشگاه مثبت در مناطق آسیب خیز شهرستان های گچساران و کهگیلویه.

(11) ساماندهی معتادین متجاهر در سطح استان با کمک شورای هماهنگی مواد مخدر استان. 

(12) در راستای پیشگیری از معلولیت ها؛ اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال در 9 ماهه اول سال جاری به منظور رفع مسائل ژنتیک پرداخت شد.

سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان نیز ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، با اشاره به تلاش ها و زحمات زیادی که از ابتدای ظهور اسلام برای حفظ و ترویج آن صورت گرفت و مصائب زیادی که بر پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) وارد شد، حضور بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ ایران و اسلام دانست و اظهار داشت: تا قبل از وقوع انقلاب، اسلام در کنج مساجد بود و شرایط حضور در بستر اجتماع را نداشت. اما با آمدن امام (ره)، وضع دگرگون شد و حرف های امام بر دلهای مردم نشست. اندیشه های الهی، تفکر راهبردی  و استراتژی امام در کنار تلاش های طاقت فرسای ایشان، نقطه عطفی در تاریخ بشریت بوجود آورد تا مسیر پر افتخار انقلاب اسلامی بر روی آن ریل گذاری شود. امام قطار انقلاب را به حرکت درآوردند و پرچم سه رنگ و زیبای جمهوری اسلامی ایران را بر فراز آن به احتزاز درآوردند. در ایستگاه اول و در سال 1342 امام یک خط مشی و راهبرد را برای انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی مشخص کرد. این قطار مسیر خودش را با پیچ و خمهای بسیاری که پیش رو داشت، طی کرد تا سرانجام در 22 بهمن ماه 1357 خون بر شمشیر پیروز شد و رژیم 2500 ساله شاهنشاهی از میان رفت. ملت عزیز ایران در ظلمات جنگ به وادی نور هدایت شد و از اسارت رهایی یافت تا شعار استقلال آزادی را بر بلندای جهان فریاد زند.

سردار حکمتیان افزود: در همان  ابتدای انقلاب، دشمنان دست به توطئه زدند و عده ای را در دام خود گرفتار کردندو آنها با پیاده شدن از قطار پر افتخار انقلاب اسلامی، در مقابل آن و امام امت موضع گرفتند و دست به ترور شخصیت های مهم مملکت زدند. نتیجه این اقدامات سبب شد تا دولتی هم در بهشت زهرا دایر شود. 

فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان، حضور مسئولین و تیم جهادی را راه حل خروج از بحران های موجود دانست و گفت: با کار جهادی و انقلابی و شناخت ماهیت دشمنان که به صورت مداوم دست به تعویض تاکتیک می زنند، اهمیت رسیدن به موضوع وحدت را بیش از پیش برای ما آشکار می سازد و در هیچ برهه ای از تاریخ انقلاب نباید برای خدمت، عناوینی همچون اطلاح طلب، اصولگرا کارگزار و پایداری مد نظر باشد و می بایست وحدت تنها واژه موجود باشد.

اسماعیل کیهان مدیرکل دیوان محاسبات استان با حضور در مراسم بزرگداشت دهه فجر و جهاد تبیین در بهزیستی گفت: امیدوارم سخنان سردار حکمتیان خصوصا در میان نسل نوجوان و جوان ما نشر پیدا کند تا شناخت درستی از انقلاب به دست آورند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان از بیان آمارهای مدیرکل بهزیستی استان تشکر کرد و گفت: با آمار و اطلاعاتی که توسط مدیرکل بهزیستی استان ارائه شد می توان پی برد که کارهای اساسی انجام شده و پیگیری های مداوم و ماهیانه ایشان در جهت مطالبات دستگاه تحت امر خود در دیوان محاسبات استان، تأییدی بر عملکرد مطلوب ایشان است.

اسماعیل کیهان، خدمت در بهزیستی را  معامله با خداست دانست و افزود: جنس کار در بهزیستی بسیار متفاوت از سایر دستگاه هاست و در رابطه با مسائل حقوق و مزایای مطرح شده از سوی مدیرکل این مجموعه؛ دیوان محاسبات به عنوان ناظر بر اجرای برنامه های مالی، در حیطه اختیارات خود، نسبت به مجموعه بهزیستی دریغ نخواهد کرد.

مدیرکل دیوان محاسبات از ذیحساب این دستگاه که در همایش حضور داشت خواست ؛  از هیچ کمکی نسبت به مجموعه بزرگ بهزیستی استان کوتاهی نکند. 

در انتهای همایش، جشن تکلیف فرزندان کارکنان بهزیستی برگزار شد و در اقدامی منحصر به فرد، از میان دل نوشته هایی که فرزندان کارکنان بهزیستی استان به آرتین سرایداران  نوشتند،از سوی حوزه فرهنگی بهزیستی استان به تعدادی از آنان به قید قرعه جایزه اهداء شد.

در خلال همایش جهاد تبیین به مناسبت دهه مبارک فجر، دهها عنوان کتاب در معرض دید علاقه مندان به فرهنگ مکتوب با هدف  ترویج کتابخوانی و اهمیت  مطالعه برگزار شد.

کد خبر 73552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد