در رسانه | بدون غربالگری شنوایی برای نوزادان شناسنامه صادر نمی‌شود
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بدون غربالگری شنوایی برای نوزادان شناسنامه صادر نم

حامد رضایی با بیان اینکه آمار اختلالات شنوایی نوزادان در استان، نزدیک به صفر است، گفت: برابر تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با ثبت احوال، بدون غربالگری شنوایی برای نوزادان شناسنامه صادر نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در اداره کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: کاشت حلزون در گوش، رایگان است و خانواده‌ها هزینه بسیاری ناچیزی را متحمل می‌شوند و در سطح استان، فردی به عنوان پشت نوبت برای کاشت حلزون نداریم و کاشت حلزون بعد از ۹ سالگی میسر است.

رضایی ادامه داد: بهزیستی به بیمه خانواده‌های تحت پوشش توجه دارد و این افراد دارای دفترچه‌های خدمات درمانی هستند و باید از مراکز درمانی دولتی استفاده کنند تا بخشی از هزینه‌های آن‌ها از ناحیه بهزیستی پرداخت شود.

او افزود: کمپ ترک اعتیاد بانوان در مرکز استان با گنجایش ۶۰ نفر فعال است، اما ظرفیت آن پر نیست و خدماتی نظیر سم زدایی، آموزش‌های لازم و حرفه آموزی از سوی بهزیستی به بانوان حاضر در آن ارایه می‌شود و حدود ۴۰ درصد بانوان بهبود یافته بعد از ترک کمپ، ارتباط خود را با بهزیستی حفظ می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اعلام اینکه پیگیری، آموزش و حفظ کودکان خیابانی در حیطه وظایف بهزیستی است افزود: ۳۲۸ کودک کار و خیابانی در استان شناسایی شده است و در حوزه کودکان کار و خیابانی ۱۲ دستگاه وظیفه دارند و بهزیستی دبیرخانه آنهاست و امسال در راستای ساماندهی و خدمات رسانی به جامعه هدف، چهار جلسه با دستگاه‌های مرتبط برگزار کرده ایم.

رضایی گفت: چهار مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی و پنج خانه مراقبتی برای سالمندان در استان فعال است و در هر مرکز، امکان نگهداری ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و در هر خانه مراقبتی امکان نگهداری ۱۰ نفر وجود دارد و در حال حاضر ۱۸۰ سالمند در مراکز توانبخشی شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

کد خبر 72825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد