بازدید مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم از مجموعه اورژانس اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم از مجموعه اورژانس اجتماعی بهزیستی قم بازدید کرد.

در جریان این بازدید سید صادق میرئی سرپرست بهزیستی استان قم و فتاحی مسول مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی گزارشی از خدمات مرکز ، آمار پذیرش ، ترخیص ، خدمات مددکاری و... ارائه کردند .

میرئی با اشاره به خدمات متنوع این مرکز  خاطر نشان کرد : خط اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ در تمام نقاط استان قابل شماره‌گیری است و در راستای پاسخگویی به مشکلات و دغدغه‌های مردمی ، تیمهای اورژانس اجتماعی به‌صورت شبانه‌روزی در سطح استان فعالیت می‌کندکه طبق بررسی های صورت گرفته : اختلافات حاد خانوادگی ، کودک‌آزاری  و همسرآزاری دلیل بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی قم بوده‌است.

سرپرست بهزیستی قم با اشاره به ‌این‌که خدمات اورژانس اجتماعی به‌صورت رایگان ارائه می شودافزود: افرادی که مورد خشونت و یا آزار قرارگرفته باشند، از سوی مددکاران و کارشناسان اجتماعی مورد حمایت قرارمی‌گیرند و برای توانمندسازی فرد و خانواده آنها، آموزش‌های لازم برای اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی ارائه می‌شود.

فتاحی مسول مرکز بحران و اورژانس اجتماعی هم با اشاره به آمار خدمات مرکزاز 1286 مورد مداخله تیم سیار و پذیرش 600 مورد در مرکز بحران در ده ماهه گذشته خبرداد و افزود : زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب‌اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان‌خیابانی و کار، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت‌جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، سالمندان و معلولان آزاردیده و سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند افراد مشمول دریافت خدمات از اورژانس اجتماعی بهزیستی هستند.

حسین غریب مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم  ضمن بازدیداز بخشهای مختلف این مجموعه رویکرد  دولت را توجه خاص به مسائل اجتماعی و فرهنگی برشمرد و افزود : شهر مقدس قم به لحاظ ظرفیت مهاجری پذیری که دارد مسائل و آسیب‌هایی را نیز به دنبال دارد و نیازمند برنامه‌ریزی‌های خاص است که استفاده از ظرفیت همه دستگاه های مرتبط در حوزه های اجتماعی و فرهنگی در اولویت بوده است .

کد خبر 72548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد