تاسیس مرکز کاهش آسیب های اجتماعی زنان در قم

غریب با بیان اینکه رویکرد دولت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است گفت: در سفر ریاست جمهوری به قم پیشنهاد تأسیس مرکز کاهش آسیب برای زنان و دختران در شهر مقدس را دادیم که موافقت شد و اعتباری نیز تخصیص داده شد و این مرکز در دو طبقه با مساحت دوهزار متر مربع در حال ساخت است.

حسین غریب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: شعار دولت توجه خاص به مسائل اجتماعی و فرهنگی است و می‌توان گفت آن‌گونه که بایدوشاید درگذشته به این مسئله توجه نشده است،  شهر مقدس قم به لحاظ ظرفیت مهاجری پذیری که دارد مسائل و آسیب‌هایی را نیز به دنبال دارد و نیازمند برنامه‌ریزی‌های خاص است.
غریب ادامه داد: اگر بخواهیم یک کار اجتماعی و فرهنگی را در سطح شهر قم برنامه‌ریزی و اجرا کنیم باید یک نیم‌نگاهی به پراکندگی‌های و تنوع‌های فرهنگی، زبانی و قومیتی داشته باشیم.
وی افزود: ازجمله اقداماتی که در یک سال گذشته انجام‌شده در راستای هماهنگی و نظارت بیشتر بر مجموعه‌ها است به‌گونه‌ای که یک برنامه‌ریزی  ریشه‌دار درزمینهٔ مسائل اجتماعی و فرهنگی و ریل‌گذاری انجام‌شده است ، بسیاری از سازمان‌ها و نهادها ظرفیت‌های بسیاری خوبی داشتند که با شناسایی این ظرفیت‌ها و معرفی آن به سایر دستگاه‌ها ، سعی کردیم تعامل بین سازمان‌ها را تا جایی که ممکن است بیشتر برقرار کنیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم عنوان داشت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند مساعدت سازمان‌ها و دستگاه‌هایی هستیم که بخشی از امکانات در اختیاردارند برخی از سازمان‌ها همکاری خوبی داشتند اما متأسفانه برخی از سازمان‌ها همکاری لازم را نداشتند.
غریب تأکید کرد: ظرفیتی که در اختیار دستگاه‌ها ازجمله سالن‌های ورزشی قرار دارد در راستای فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی و فرهنگی محلات بسیار تأثیرگذار خواهد بود البته بخشی از این ظرفیت‌ها وارد میدان شدند اما همه ادارات در حد مطلوب ورود نکردند اگر بخشی از این ظرفیت در اختیار مجریان امر قرار بگیرد توفیقات خوبی حاصل خواهد شد.
وی بیان داشت: رویکرد دولت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و در سفر ریاست جمهوری به قم پیشنهاد تأسیس مرکز کاهش آسیب برای زنان و دختران در شهر مقدس را دادیم که موافقت شد و اعتباری نیز تخصیص داده شد و این مرکز در حال ساخت است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم اضافه کرد: ساخت این مرکز جلوتر از برنامه پیش‌بینی‌شده پیشرفت قابل‌توجهی دارد، این مرکز در دوطبقه با مساحت ۲ هزار مترمربع در مرحله اول در حال ساخت است و بر اساس استانداردهای روز و نقشه و طرح حساب‌شده در حال انجام است.
غریب بابیان اینکه نیازمند یک مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و دختران داشتیم تا دسترسی آن برای خانواده‌ها راحت باشد گفت: اگر با همین سرعت ساخت مجموعه ادامه پیدا کند در نیمه اول سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح این مرکز خواهیم بود.
وی در پاسخ به این سؤال که خدمات این مرکز چه خواهد بود؟  خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های مربوط به اعتیاد زنان و دختران و دوره‌های درمانی با محوریت اداره کل بهزیستی این مرکز مدیریت خواهد شد و افرادی که دارای سو مصرف هستند پذیریش و درمان خواهند شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در پاسخ به این سؤال که علاوه بر اعتیاد زنان آسیب‌دیده از جهات دیگر نیز در این مرکز پذیرش خواهند شد ؟ گفت: قاعدتاً بهزیستی تفکیک‌هایی را برای این مسائل قائل است و ما هم به همان تفکیک‌ها پایبند هستیم، این مجتمع یک مجموعه وسیع با ظرفیت گستردی در حال ساخت است و در همان محدوده ساختمان در حال احداث هم فرصت‌های ساختمانی و بضاعت‌های ساختمانی دیگری نیز وجود دارد که در آینده می‌توان از ظرفیت‌های آن برای سایر آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان استفاده کرد و مجموعه چندمنظوره با تدابیر بهزیستی تشکیل شود.
 

کد خبر 72407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد