کمیسیون پزشکی، یکی از راههای ورودی به چرخه خدمات بهزیستی است

رییس اداره بهزیستی شهرستان سلطانیه، درگاه ورود افراد دارای معلولیت برای دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر به بهزیستی را، تاییدیه کمیسیون پزشکی بر اساس استاندارد جهانی معرفی کرد. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان اصغر بویینی در حاشیه ی برگزاری دومین جلسه ی کمیسیون پزشکی که با حضور پزشک، روانشناس، کاردرمانگر، شنوایی سنج، معاون توانبخشی، رییس شهرستان و کارشناس توانبخشی و با رعایت قوانین icf  برگزار شد، افزود: کمیسیون های پزشکی، نقشی موثر و کلیدی در انواع خدمات رسانی بهزیستی به جامعه هدف دارند.

وی خاطر نشان کرد: در این کمیسیون، معلولیت ها در ۶ گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی طبقه بندی می شوند و شدت معلولیت هر گروه در چهار سطح، خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تعیین می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان سلطانیه افزود: پس از ثبت درخواست اولیه، مدارک متقاضیان تشکیل پرونده توانبخشی به  کمیسیون پزشکی بهزیستی ارسال شده و پس از بررسی معلولیت فرد درخواست کننده به همراه مدارک و مستندات پزشکی در کمیسیون پزشکی توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت، نظریه کمیسیون در سامانه کمیسیون پزشکی (سامانه ارمغان)، ثبت شده و در صورت تایید معلولیت، تشکیل پرونده توانبخشی در سامانه ارمغان صورت خواهد گرفت.

بوبینی با بیان اینکه بهزیستی شهرستان سلطانیه به ۴۳۰ پرونده توانبخشی و ۴۵ پرونده اجتماعی رسیدگی می کند، تصریح کرد: در حوزه توانبخشی تایید کمیسیون پزشکی در راستای صدور کارت معلولیت، تشکیل پرونده و ارائه خدمات مطلوب و بهینه، معافیت سربازی و در حوزه اجتماعی تعیین شدت از کارافتادگی و برقراری مستمری ماهیانه برای توانخواه تشکیل می شود.

کد خبر 72383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد