در رسانه| 300 زندانی به نام شهدا در همدان آزاد شدند

دبیر کنگره هشت هزار شهید همدان با گفت: در راستای برگزاری این کنگره، ۳۰۰ زندانی هر یک به نام یک شهید همدان از ابتدای سال در سطح استان آزاد شدند؛ همچنین هشت هزار منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در رزن و تویسرکان و سایر نقاط استان در حال ساخت است.

مهدی فرجی دبیر کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی فرجی، دبیر کنگره هشت هزار شهید استان همدان، امروز، ۱۷ دی‌ماه در نشست مدیران رسانه این استان با موضوع کنگره هشت هزار شهید استان همدان اظهار کرد: در ایام عملیات کربلای ۴ و ۵ هستیم، عملیات پیچیده‌ای که پیش از برگزاری آن زمان زیادی روی آن کار شده بود، بنده در آن زمان مسئول پشتیبانی عملیات بودم، حدود هفت ماه مشغول برنامه‌ریزی بودیم و به مدت شش ماه فرصت مرخصی نداشتیم.

وی افزود: اگر در عملیات کربلای ۴ درصدی موفقیت بود آن را مدیون رزمندگان و شهدای همدان هستیم؛ رزمندگان همدانی خط یک، دو و سه دشمن را زدند و پیش رفتند، اما از آنجا که در کشور همیشه مشکل نفوذ داشتیم، افراد نفوذی در این عملیات، اطلاعات را به آمریکا و آنها هم به عراق داده بودند.

فرجی با اشاره با اینکه ۱۶۱ شهید در این عملیات از همدان تقدیم شد، تصریح کرد: هر کدام از این شهدا ظرفیت بزرگی برای استان بودند که شهادت آنها هم البته یک ظرفیت است، اما با همه مشکلات و دست خالی این عملیات انجام شد و آنچه به عهده نفر و رزمنده بود خوب انجام شد، اما ساعت چهار صبح بود که دستور توقف عملیات صادر شد.

وی ادامه داد: بیشتر مهمات خود را در کربلای ۴ از دست دادیم، لذا در کربلای ۵ در این زمینه واقعا مشکل داشتیم. به فاصله ۱۵ روز بعد از این عملیات پیچیده‌ترین و سخت‌ترین عملیات جنگ یعنی کربلای ۵ شکل گرفت که نیروهای اطلاعات ما در زمانی کوتاه و در مدت ۱۰ روز شرایط عملیات را بررسی کردند.

مشاور فرمانده سپاه همدان یادآور شد: ۷۰ روز رزمنده‌ها در این عملیات جنگیدند. در این عملیات از استان ما یک هزار و ۱۰۰ شهید تقدیم شد؛ شهدایی که هر کدام یک قاسم سلیمانی یا سعید قهاری بودند، شهدایی که از لحاظ علمی در سطح خوبی قرار داشتند.

وی گفت: در ابتدای شکل‌گیری جبهه مقاومت ترس از داعش در دل رزمنده‌ها وجود داشت، چراکه هیچ شناختی از او نداشتیم و نوع کشتار و قتل‌عام آنها به‌گونه‌ای بود که ترس و رعب ایجاد می‌کرد.

این مدافع حرم همدانی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی نیروهای همدانی در دفاع مقدس، سوریه و جبهه مقاومت مثال‌زدنی است، یادآور شد: اولین استانی که برای مقابله با داعش وارد عراق شد، همدان بود، در برخی از شهرهای عراق یا سوریه هیچ تیری از سوی داعش شلیک نشده بود، همین که داعش وارد شده بود تمام اهالی شهر همه فرار کرده بودند.

فرجی تأکید کرد: حاج قاسم اگر نبود داعش به مرز کشور ما می‌رسید؛ این سمت مرز هم خیلی‌ها آماده شده بودند که داعش عربی _ کردی شکل بگیرد، هم ظرفیتش را داشتند و هم آمادگی. آمریکا بر این قضیه خیلی کار کرده بود، اما حاج قاسم اجازه نداد تلفات هزاران نفری شکل بگیرد، یعنی با کمترین هزینه و تلفات از رزمنده‌های خودی بیشترین هزینه و تلفات را به داعش وارد کرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید در همدان اظهار کرد: وجود هشت هزار شهید، فرمانده، سردار و امیر چه در نیروی هوایی ارتش و یا سپاه و بسیج ظرفیت‌هایی زیادی برای بیان دارد، در این راستا باید به شهدای مظلوم که در مورد آنها کار نشده بپردازیم، مثل شهدای سوباشی خلبانان شجاع و مظلومی که به شهادت رسیدند، امسال برای اولین بار برای آنها یادواره‌ای برگزار شد.

وی بیان کرد: در این کنگره بیشتر نقش نیروهای مردمی و بسیج لازم است که رسانه‌ای شود، چراکه قدرت مردمی از موشک بیشتر است، اگر مردم نباشند موشک های ما نه قدرت دارند نه اثر دارد.

فرجی با اشاره به تأکید رهبر معظم اتقلاب که رویکرد کنگره‌های شهدا خدماتی باشد، اظهار کرد: ۳۰۰ زندانی هر یک به نام یک شهید از ابتدای سال آزاد شدند؛ همچنین هشت هزار منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در رزن و تویسرکان و سایر نقاط استان در حال ساخت است. همچنین تهیه و اهدای هشت هزار جهیزیه به زوجین با حفظ عزت نفس این عزیزان در سطح استان و در ذیل کنگره در حال انجام است ...

کد خبر 71911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد