مددجویان سرباز غایب و مشمول بهزیستی ابهر ساماندهی می شوند 

رییس اداره بهزیستی شهرستان ابهر از ساماندهی مددجویان سرباز غایب و مشمول بهزیستی خبر داد و گفت: این شهرستان از ابتدای سال جاری ۸۲ سرباز مددجو غایب را شناسایی کرده که با پیگیری ویژه تا کنون ۳۵نفر از مددجویان موفق به دریافت کارت معافیت شده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ابهر، علی لطیفی در دومین جلسه هماهنگی در خصوص معافیت سربازی افراد دارای معهلولیت وکفالت فرزندان زنان سرپرست  خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان ابهر، عنوان کرد: افرادی که دارای شرایط خاصی چون آسیبهای ناشی ازاختلالات ذهنی، بیماری های روانی شدید مزمن مقاوم به درمان و ناتوان کننده، آسیبهای حسی، بینایی، شنوایی،گفتاری و آسیب های عضلانی، اسکلتی وحرکتی باشند، می توانند از معافیت سربازی بهزیستی بهره مند شوند.

وی افزود: خانواده های افرادی که یکی از فرزندان  ذکور آنها ناتوان و دارای معلولیت است و یک نفر (پدر و مادر) یا هر دو آنها تحت پوشش بهزیستی هستند می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کنند و یا افرادی که دارای همسر معلول هستند تا زمان سرپرستی همسر معلول خود که نیاز به مراقبت دارد می توانند از معافیت سربازی برخوردار شوند.

لطیفی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار که از همسر خود جدا شده‌اند یا همسرشان فوت کرده امکان اعطای معافیت به یکی از فرزندان پسر که از مادر، حمایت مادی و معنوی انجام می‌دهد وجود دارد مشروط بر این‌که حداقل یک سال از تاریخ طلاق سپری شده باشد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ابهر یادآور شد: افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم مانندسایر گروههای دارای معلولیت می توانند با ارائه مدارک پزشکی و مدارک حوزه توانبخشی بهزیستی مبنی برابتلا به اتیسم ازمعافیت خدمت وظیفه عمومی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که شرایط اشاره شده را داشته باشند قبل از مراجعه به سازمان نظام وظیفه باید به اداره ی بهزیستی شهرستان مراجعه نموده و جهت تشکیل پرونده و شرکت در کمیسیون پزشکی بهزیستی،  اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 71443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد