طرح ارتقاءشناختی ، رفتاری در ۱۰محله آسیب خیز خوزستان در حال اجرا است

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی خوزستان صبح امروز در کارگاه منطقه ای تربیت مربی که از ۱۲ لغایت ۱۵ دیماه با حضور تسهیلگران طرحهای اجتماع محور بهزیستی استانهای خوزستان،ایلام ،کرمانشاه، لرستان و چهارمحال و بختیاری در سالن جلسات مجتمع فتح المبین بهزیستی اهواز برگزار می گردد ،از اجرای طرح ارتقاءشناختی رفتاری در ۱۰محله آسیب خیز خوزستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،علی حسن زاده دراین باره گفت: ارتقای سطح سلامت روان یکی از ضروریات هر جامعه ای است  و  ازگروههای اجتماعی که نیازمند توجه ویژه و برنامه های پیشگیرانه در این زمینه اند اقشار ساکن در محله های حاشیه ای هستند .

وی افزود: این اقشار از آسیب خیز ترین و چالش برانگیز ترین گروههادر زمینه آسیب های اجتماعی همچون سوء مصرف مواد و خرید و فروش آن ، سرقت و انواع آسیبهای دیگرهستند

       حسن زاده تصریح کرد:  برنامه ی آموزش مهارت های شناختی ، رفتاری برنامه ای پیشگیرانه و ارتقایی  است و در این برنامه آموزش به منظور ارتقای سطح بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های روانی ، اجتماعی تهیه و  اجرا می شود.

معاون توسعه امور پیشگیری  بهزیستی خوزستان   ،هدف اصلی  این طرح  را  ارتقا توانمندی شناختی رفتاری از طریق اجرای جلسات آموزشی است  تا افراد محلات آسیب خیز علاوه بر  کسب توانایی های حرفه ای شغلی ، مهارت های زندگی را نیز فرا بگیرند ، مهارت هایی که به آن ها کمک می کند ، بتوانند هم در مورد خود ، هم در مورد انسان های دیگر و کل اجتماع به شکلی بالغانه و موثر عمل نمایند.

وی افزود: بسته آموزشی سازمان بهزیستی در این طرح شامل مهارتهایی   همچون خودآگاهی، ارتباط موثر، تفکر نقاد  و شناخت هیجان ها و راه های مدیریت آن است .

علی حسن زاده یادآور شد: در اجرای این  طرح اهداف کلانی چون ارتقای مهارتهای روانی، اجتماعی در گروههای آسیب پذیر، پیشگیری از اعتیاد در گروههای آسیب پذیر و تغییر در نگرش موسسات خیریه ای که فقط به نیازهای اساسی این گروه مخاطب توجه دارند را مد نظر است  .  

وی در پایان افزود:این طرح در ۵ شهرستان شامل اهواز،آبادان،بندر ماهشهر،شوش و رامهرمز  و در۱۰ محله آسیب خیز در حال اجرا ست که تاکنون ۳۵۰ نفر از ساکنین  این مناطق آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

کد خبر 71373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد