در رسانه |خدمات بیمه سلامت به بیماران اوتیسم گسترش می‌یابد

همدان-مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: خدمات توانبخشی با پوشش بیمه ای ۷۰ درصد در مراکز غیر دولتی به بیماران اوتیسم ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبرز نیاستی در خصوص خدمات بیمه سلامت به بیماران طیف اوتیسم گفت: خدمات توانبخشی با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصد در مراکز غیر دولتی نیز به این بیماران ارائه می‌شود و حداکثر سن پوشش بیمه‌ای خدمات مرتبط با اختلالات طیف اوتیسم از ۷ سال به ۱۲ سال افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: در خصوص افراد طیف اوتیسم بسته خدمتی خدمات توانبخشی شامل شش کد خدمتی در حوزه‌های کاردرمانی، گفتار درمانی و اختلالات روانشناختی تا سن ۱۲ سالگی تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت است. خدمات اوتیسم شامل اقدامات تشخیصی، درمانی، دارویی، توانبخشی و بستری است.

نیاستی افزود: مهم‌ترین بخش حوزه توانبخشی، کاردرمانی و مشاوره‌های روانشناسی است که خوشبختانه از امسال تعرفه بخش خصوصی این امر هم تا ۷۰ درصد پوشش بیمه‌ای محقق شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: کلیه خدمات مرتبط با اختلالات طیف اوتیسم شامل ویزیت و خدمت (از جمله نوار مغزی)، دارو، آزمایش و خدمات ارائه شده در مراکز غیردولتی (عمومی غیر دولتی، خیریه و خصوصی) طرف قرارداد با بیمه سلامت با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصد ارائه می‌گردد.

نیاستی با اشاره به اینکه سن ارائه خدمات بیمه‌ای به مبتلایان اوتیسم پیش‌تر تا پایان شش سالگی بود، بیان کرد: سن ارائه خدمات به این افراد به ۱۲ سال افزایش یافت تا همه کودکان زیر ۱۲ سال بتوانند از خدمات بهره برند.

وی ادامه داد: هرچند دوره طلایی خدمت رسانی به این بیماران شش سال اول است، اما ما باز هم پوشش خود را تا سن ۱۲ سالگی گسترش دادیم. بنابراین با اطلاعاتی که از معاونت درمان وزارت بهداشت و انجمن اوتیسم می‌گیریم، مبتلایان اوتیسم در سامانه‌های ما نشان‌دار شده و به دنبال این امر می‌توانند در مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت با تعرفه‌های مصوب اعلام شده در بخش خصوصی نیز خدمات دریافت کنند.

کد خبر 71045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد