در رسانه | معاون بهزیستی اردبیل تاکید کرد.
لزوم تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی در رصد آسیب‌های اجتماعی

اردبیل- سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: تعامل، همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و رصد آسیب‌های اجتماعی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز پروین عصر شنبه در جلسه دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: تعامل، همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و رصد آسیب‌های اجتماعی لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: بهزیستی استان در گسترش و ارتقای برنامه‌های خود مراقبتی در بین دانش آموزان، دانشجویان و سایر گروه‌ها با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را دارد.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: موضوع آسیب‌های اجتماعی و روش‌های مقابله با آن از موضوع‌های با اهمیتی است که حل آن نیازمند همکاری کلیه‌ی متولیان در حوزه اجتماعی است.

پروین با بیان اینکه باید برای داشتن ترسیمی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی اطلسی از وضعیت موجود جامعه را ترسیم کنیم، گفت: این امر با تبادل اطلاعات و داده‌های موجود هر دستگاه مرتبط با موضوع محقق می‌شود.

وی همچنین به نتایج پژوهش‌های انجام شده در رابطه با اجرای طرح رصد آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵ هزار و ۶۸۶ پرسش نامه در ۱۱ شهرستان استان در بین افراد دامنه سنی ۱۵ الی ۶۰ ساله توزیع شد که با کمک تسهیلگران آموزش دیده اقدام به تکمیل پرسشنامه کردند.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در این طرح هر شهر به پنج محدوده تقسیم شد و هر محله را دوباره به پنج قسمت تقسیم و پرسشنامه‌ها در نقاط عمومی و پرتردد شهرستان‌ها توزیع شد که داده‌های به دست آمده از پرسشنامه‌ها در فایل مربوطه ثبت و به ستاد بهزیستی کشور ارسال شد.

پروین با تأکید بر اهمیت تداوم پژوهش‌ها در حوزه مسائل اجتماعی، تصریح کرد: دسترسی به داده‌های پژوهشی برای اجرای برنامه‌های مشترک، هم افزایی دستگاه‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در راستای کاهش آسیب‌های موجود ضروری است.

کد خبر 70873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد