پیش بینی فضایی برای فروش محصولات جامعه هدف بهزیستی با دستور استاندار

محمد کریم آریا مدیرکل بهزیستی استان گفت: درخصوص اشتغال و مسکن معلولان که در برنامه قبلی سیمای استانی صحبت شد؛  خوشبختانه در جلسه شورای اداری یک اقدام بسیار خوب از سوی استاندار و معاونین ایشان با پیش بینی فضایی برای فروش محصولات جامعه هدف بهزیستی بود.

بخش دیگر سخنان مدیرکل بهزیستی استان در برنامه گفتگو سیمای استانی دنا

محمد کریم آریا در پاسخ به سوال مجری برنامه که آیا بعد از مصاحبه اول ایشان درخصوص معلولین؛ شاهد اقدام خاصی برای جامعه هدف بهزیستی بوده یا نه گفت: درخصوص اشتغال و مسکن معلولان که در برنامه قبلی سیمای استانی  صحبت شد؛  خوشبختانه در جلسه شورای اداری یک اقدام بسیار خوب از سوی استاندار و معاونین ایشان ؛  پیش بینی فضایی برای فروش محصولات جامعه هدف بهزیستی بود.

آریا افزود: ما جامعه هدف توانمدی داریم  که آموزش های لازم به آنها داده می شود و تسهیلات نیز پرداخت می گردد ولی دغدغه اصلی مددجویان محصولاتی هست که به سختی تولید و آماده می کنند و فضایی برای عرضه این محصولات ندارند که با نگاه خوب استاندار به این موضوع در جلسه شورای اداری مصوب شد آن بخش از مرکز اورژانس اجتماعی در میدان هفت تیر که قابلیت تجاری شدن را دارد با هماهنگی و همکاری شهرداری یاسوج و مجموعه اداره اوقاف برای فروش محصولات معلولان  اختصاص داده شود.

آریا درخصوص وضعیت مبلمان شهری گفت: باید رسانه ها نیز مطالبات این عزیزان را دنبال کنند. باید پیگیری کنند وعده مسئولان را تا نقطه نهایی

در موضوع مبلمان شهری خوشبختانه استارت خوبی زده شده از طریق مجموعه استانداری و معاون عمرانی و دفاتر مرتبط . ما نیز جلسات مناسب سازی را بصورت فصلی شروع کرده و برگزار می نماییم که امیدوارم با همکاری و همدلی تمامی دستگاه ها در اصلاح اماکن حداقل های اصول توانبخشی رعایت گردد و شهرهای جدید به سمتی نرود که نیاز به اصلاح داشته باشد .

مدیرکل بهزیستی استان در پاسخ به وضعیت مشارکتهای مردمی در استان اظهار داشت:  واژه مشارکت که مطرح  میشود بحث ریالی در ذهن تداعی می گردد اما برای استان ما که نسبتا کم برخوردار و محروم هست در خیلی از موارد چالش داریم و NGO ها و سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی می توانند کمک کار ما باشند به گونه ای که بسیاری از آنان اگر تکلیفی در قانون برای آنان مشخص شده انجام شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

آریا درخصوص وضعیت بهزیستی استان در رابطه با موضوع آسیب های اجتماعی اظهار داشت: سازمان بهزیستی بعنوان یک سازمان خدمت رسان بیش از 170 فعالیت و ریز فعالیت دارد و خیلی از این خدمات ما خدمات عام هستن مانند بحث ژنتیک، غربالگری بینایی، شنوایی ، مشاوره پیش از ازوادج و غیره در راستای پیشگیری از آسیب هایی اجتماعی و جامعه هدفمان صورت می گیرد.

آریا افزود: ما آسیب های اجتماعی رو باید به یک بیماری تشبیه کنیم یعنی دنبال علل بیماری باشیم واقداماتی که برای این بیماری انجام شده و از کجا شروع شده و به کجا کشیده می شود و چه افرادی را می توانند درگیر کند  و درواقع نقش همه ما در بروز یک آسیب باید بررسی شود و با ورود به موقع بجای درمان ، پیشگیری های لازم صورت پذیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با وضعیت ساماندهی کودکان کار گفت:یکی از آسیب های اصلی که ما می بینیم عدم همکاری و پاسخگویی مجموعه دستگاه هایی که در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش دارند و این خودش بزرگترین آسیب هست و مهمترین وظیفه بهزیستی  پیگیری مطالبات جامعه هدف و ارائه گزارش به سازمان های نظارتی است تا در جریان اقدامات ما و سایر دستگاه ها قرار گیرند.

محمد کریم آریا بهایی که سازمان بهزیستی برای آسیب ها پرداخت می کند را  بسیار زیاد دانست و افزود: در بحث تمامی آسیب ها باید دید بهزیستی کجای کار هست و سهم سایر دستگاه ها کجاست و زمانی که یک فرد 30 ساله دارای اعتیاد رو به بهزیستی تحویل می دهند باید دید طی این سی سال چه آسیب هایی به فرد وارد شده و چه کم کاری هایی صورت گرفته و به همان میزان در کنار بهزیستی کمک کننده باشند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع  کودکان کار اشاره کرد و افزود: قریب 295 کودک کارار شناسایی شده و کمک هایی انجام شده و متاسفانه موردی که توسط  مددکاران ما پس از رجوع به این خانواده ها مشاهده  شده این است که در فرهنگ ما کار کردن کودک را یک جور زرنگی می دانند که باید گلیم خودش را از آب بیرون بکشد آن هم در سن 8 سالگی  کودکان ما قربانی بی تدبیری های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه می شوند وآسیب ادامه دار می شود و اینجاست که سهم بهزیستی و سایر دستگاه ها و حتی خانواده مشخص می شود و تا همکاری وتعامل همگانی نباشد امید برای انجام  اقدامات موثر بیهوده است.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد

کد خبر 70609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد