در رسانه | لزوم توجه خیرین به حمایت از کمپ ماده ۱۶ در قزوین

قزوین-استاندار قزوین گفت: با توجه به رویکرد مردمی سازی دولت، کمک خیرین و جهادگران در مدیریت کمپ ماده ۱۶ حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی علایی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که پیش از ظهر شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: حدود یک سال است که به‌منظور برخورد با معتادین متجاهر کمپ ماده ۱۶ با همکاری اعضای شورا به‌خصوص نیروی انتظامی، هلال‌احمر، بهزیستی و دستگاه قضا در استان قزوین دایر شده است.

استاندار قزوین با بیان این موضوع که دایر شدن کمپ ماده ۱۶ اولویت استان بوده و بهبود کیفیت خدمات در این کم در درجه دوم توجه قرار دارد ابراز کرد: ما از بهبود کیفیت خدمات و حل تنگناهای این کمپ غافل نیستیم و تلاش می‌کنیم با همفکری و به‌کارگیری قانون نواقص مو وجود را رفع نمائیم.

این مسئول گفت: امروز حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از معتادین متجاهر که علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و امنیتی چهره شهر را هم کدر می‌کردند در این کمپ حضور دارند.

وی بیان کرد: هزینه‌های کمپ ماده ۱۶ باید از محل پرداخت شهرداری‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تأمین گردد همچنین در این زمینه می‌توان از محل توجه خیرین هم بهره برد و ما می‌توانیم در این زمینه جزو اولین استان‌هایی باشیم که مساعدت خیرین را جلب می‌نمائیم.

اعلایی با اشاره به مردمی سازی خدمات دولت یادآور شد: با توجه به نگاه مردمی سازی دولت و نیز نیازهای متعدد کمپ ۱۶ می‌توان از خدمات جهادگران به‌خصوص پزشکان جهادگر در درمان معتادین آذر در کمپ ماده ۱۶ استفاده کرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه با توجه این موضوع که یکی از مسائل مطرح شده در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین آسیب‌های ملاقات و گاهاً ورود مواد مخدر به کمپ است، ادامه داد: این مسئله نیاز به رویکرد روانشناسانه و قضائی دارد که دستگاه قضا پس از تصمیم گیری در خصوص آن باید نظر خود را به‌منظور اجرایی شدن اعلام نماید.

وی در پایان با تأکید بر این مسئله که شوراهای فرعی در رابطه با شورای مبارزه با مواد مخدر که نیروی انتظامی آن‌ها را برگزار می‌کند به‌اندازه خود شورای اصلی حائز اهمیت هستند عنوان کرد: دستگاه‌ها باید برای حضور در این جلسات اهتمام بورزند چراکه رویکرد فرهنگی، انتظامی و اجتماعی در موضوع مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است.

کد خبر 70466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد