در رسانه | معاون دستگاه قضایی استان در اختتامیه طرح ملی مانا:
ارتقای سواد رسانه ای نوجوانان، بزرگترین رسالت متولیان فرهنگی کشور است

معاون دستگاه قضایی استان در اختتامیه طرح ملی مانا گفت: امروز بزرگترین رسالت متولیان فرهنگی در کشور، تلاش برای ارتقای سواد رسانه ای و مهارت ارتباطی در بین قشر نوجوان است.

به گزارش سبلان ما ، جلال آفاقی معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل در مراسم اختتامیه طرح ملی مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) و زنان که با حضور مسئولان کشوری و استانی و شرکت پرشور نوجوانان و بانوان مرتبط با گروههای جهادی و تسهیل گری و طرح مانا از سراسر استان اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد، طی سخنانی با تشریح برکات مشارکت در امور، مشارکت در هر جامعه را عامل توسعه و ضامن بقای آن جامعه دانست. وی با اشاره به جایگاه والای مشارکت اجتماعی در دین مبین اسلام و به تبع آن در قانون اساسی کشور و با ذکر تعریف مشارکت از دیدگاه مقام معظم رهبری و دغدغه ها و تاکیدات ایشان در این خصوص افزود: نقش مشارکت اجتماعی، در کاهش آسیب ها غیر قابل انکار است. وی ادامه داد: هرجا مردم در صحنه بوده اند و با احساس مسئولیت اجتماعی پای کار حاضر شده اند، موفقیت های عظیمی حاصل گردیده، مشکلات به نحو مطلوب مرتفع شده است.

آفاقی در بخش دیگری از سخنان خود  حساسیت گروه سنی نوجوانی را یاد آور شده، اظهار داشت: امروز بزرگترین رسالت  متولیان فرهنگی در کشور، تلاش برای ارتقای سواد رسانه ای و مهارت ارتباطی در بین قشر نوجوان است.  

وی افزود: غفلت از این وظیفه، آسیب و تهدیدی جدی است.  

این مقام قضایی با اشاره به تحرکات و نا آرامی ها و اغتشاشات اخیر که با محوریت عملیات روانی و جنگ رسانه از سوی شبکه های معاند صورت گرفت، بر ضرورت هوشیاری والدین و ارتقاء ارتباط صمیمانه والدین با فرزندان و توسعه کارکردهای خانواده تاکید کرده، اظهار داشت: امروز حداقل ۳۰۰ شبکه رسانه ای معاند، سرنوشت نوجوانان و جوانان ما را نشانه گرفته اند.

وی با انتقاد از ضعف های موجود در زمینه کنترل فضای مجازی و سطح پایین قدرت تجزیه و تحلیل کاربران، افزود:  بخش عمده هزینه های تحمیل شده امروز ناشی از غفلت برخی از متولیان فرهنگی است.

گفتنی است، در طرح مانا سال جاری استان اردبیل تعداد ۱۵۱۶ نفر از محلات درقالب ۸۳ گروه مشارکت داشته اند. از آن تعداد، ۲۶ گروه متعلق به پسران و ۵۷ گروه متعلق به دختران بوده است. تعداد پروژه های اجرا شده در برنامه ۸۳ پروژه بوده است. در این طرح بهزیستی، ۱۳ موسسه و سازمان همکاری داشته اند. ۶۴ تسهیل گر دخیل بوده و اعتبار هزینه شده نیز ۷۳۱۸۰۰۰۰۰۰ ریال بوده است.

کد خبر 70338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد