در رسانه | بیش از ۳۱ هزار کودک ۳ تا ۵ سال در کردستان غربالگری شد

مدیرکل بهزیستی کردستان از اجرای طرح غربالگری شنوایی برای ۳۱ هزار و ۱۹۳ کودک ۳ تا ۵ سال در استان خبر داد.

https://tn.ai/2821750

حسین رسولی در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج از اجرای طرح غربالگری در کردستان خبر داد و اظهار داشت: امسال 31 هزار و 193 کودک 3 تا 5 سال، نوزاد و شیرخوار در مراکز تحت پوشش بهزیستی، از نظر شنوایی غربالگری شدند.

وی  هدف از طرح غربالگری شنوایی را تشخیص و مداخله به موقع و زودهنگام کم‌شنوایی و ناشنوایی عنوان کرد و افزود: این طرح در سه مرحله غربال، تشخیص و مداخله و تجویز سمعک و کاشت حلزون زیر پوشش بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اشاره به اینکه امسال 15 هزار و 77 نوزاد و شیرخوار در استان متولد شده است، گفت: مراکز شنوایی کودکان 3 تا 5 سال به صورت پایگاه ثابت و سیار در تمام مناطق شهری و روستایی کردستان فعال و به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری اقدامات بزرگی در راستای تبیین اهداف راهبردی انجام داده و بر اساس آن خدمات خود را در حوزه‌های متعددی همچون معلولیت‌ها، غربالگری و مشاوره ژنتیکی گسترش داده است، عنوان کرد: در مجموع 20مرکز توانپزشکی، 2 مرکز بینایی سنجی و 4 مرکز شنوایی سنجی در سطح استان فعال بوده و در طول 8 ماهه نخست سال‌جاری 2هزار نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند شده‌اند.

رسولی بیان کرد: افزایش رفاه خانواده‌های تحت پوشش و کاهش بار ناشی از آسیب‌های اجتماعی متحمل بر جامعه از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان در کردستان بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

کد خبر 70327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد