در رسانه | ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی از طریق کانون وکلا استان بوشهر

دکتر حسین اسدی راد مدیر کل بهزیستی استان بوشهر از انعقاد تفاهم نامه بهزیستی با کانون وکلا دادگستری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از شغاب ؛اسدی راد گفت :به منظور حمایت حقوقی از معلولان و مددجویان تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان بوشهر جهت اجرایی شدن ماده ۱۳ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب ۱۶/۱/۸۳ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن و نظر به مساعدت کانون وکلا دادگستری استان بوشهر جهت ارائه خدمات معاضدت قضایی این تفاهم نامه منعقد گردید.

در رسانه | ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی از طریق کانون وکلا استان بوشهر

ماده ۱ – نظر به ضرورت ارائه مشاور حقوقی و پیگیری دعاوی مطروحه در دادگستری استان بوشهر مربوط به مددجویان و معمولان تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان بوشهر مقرر گردید:

الف) کانون وکلای دادگستری استان بوشهر به منظور ارائه مشاوره حقوقی به بهزیستی مساعدت لازم را مبذول می نمایدمدت حضور وکلا در مرکز استان حداقل هفته ای دوبار و در شهرستانها یکبار در هفته ، در بهزیستی شهرستانها حضور یابند.

ب) اداره کل بهزیستی استان بوشهر متعهد می گردد نسب به تهیه مقدمات استقرار وکلای دادگستری استان بوشهر اقدام لازم را انجام دهد.

ج) به منظور پیگیری دعاوی مددجویان و معلولان اداره کل بهزیستی بوشهر، مقرر شد کانون وکلای دادگستری حساب اعلام و معرفی نامه کتبی سازمان بهزیستی اقدام نماید.

ماده ۲ – مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این تفاهمنامه بر عهده کانون وکلا دادگستری بوشهر و اداره کل بهزیستی استان بوشهر می باشد.

تبصره : کلیه واحدهای اجرایی استان موظف به ارسال گزارش عملکرد این تفاهم نامه حداکثر تا پایان هرماه به مراکز ستادی خویش بوده و می بایست نهایت همکاری را در جهت اجرای این تفاهم نامه بعمل آورد.

ماده ۳ – محور همکاری : طرفین در جهت ارائه خدمات معاضدت قضایی و حقوقی و دفاع از معلولان و مددجویان تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان بوشهر و تحصیل و تسریع در احقاق حقوق آنها در محاکم قضایی همکاری های ذیل را انجام دهند :

الف) اداره کل بهزیستی استان بوشهر ساختمان مناسبی جهت ارائه خدمات مشاوره حقوقی مددجویان و معلولان تحت پوشش در اختیار کانون وکلا قرار دهد.

ب) اداره کل بهزیستی استان بوشهر معرفی نامه کتبی به مددجویان و معلولان جهت دریافت مشاوره حقوقی و معاضدت ارائه دهد.

ج) اداره کل بهزیستی استان بوشهر امکانات مناسب جهت آموزش مددکاران بهزیستی با بهره گیری از وکلای کانون وکلا استان بوشهر بمنظور آگاه سازی ایشان فراهم نماید.

د) تعیین مشاور و وکیل دادگستری جهت ارائه خدمات حقوقی با کانون وکلا دادگستری استان بوشهر می باشد.

و) ارائه مشاوره حقوقی به افراد (جامعه هدف و کارکنان)معرفی شده از سوی بهزیستی در محل تعبیه شده از طرف اداره کل بهزیستی با کانون وکلا دادگسری بوشهر می باشد.

ه) معرفی وکیل دادگستری به افراد نیازمند به خدمات حقوقی و قضایی به تشخیص کانون به صورت رایگان و مسئولیت عدم احراز توانایی مالی بر عهده بر عهده اداره کل بهزیستی استان می باشد.

ی) اداره کل بهزیستی استان بوشهر متقابلاً جهت استفاده هفتگی و آموزشی کانون وکلا دادگستری استان بوشهر ، از قرار ۲ روز در هفته، یک واحد سالن آموزشی مناسب از سالن های موجود خود در مرکز استان را در اختیار کانون وکلا قرار دهد.

ماده ۴ – مدت تفاهم نامه : مدت این تفاهم نامه از مورخه ۱/۰۱/۱۴۰۲ لغایت ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ تعیین میگردد که با موافقت طرفین برای دوره های بعد قابل تمدید خواهد بود.

ماده ۵ – این تفاهم نامه در دو نسخه مشتمل بر ۵ ماده که هر نسخه حکم واحد را دارد در مورخه ۱/۰۱/۱۴۰۲ در دفتر ریاست محترم کانون وکلا دادگستری استان بوشهر امضا و مبادله گردید.

کد خبر 70174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد