نشست صمیمی ورزشکاران معلول اردبیل با مدیرکل بهزیستی استان

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از احصاء مسائل و مشکلات فرا روی افراد دارای معلولیت با همکاری اداره ورزش و جوانان وبنیاد شهید و امور ایثارگران در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی، همزمان با هفته گرامی داشت افراد دارای معلولیت مدیرکل و معاون امور توانبخشی بهزیستی استان در سالن ورزشی جانبازان و معلولان حضور یافته و پای صحبتها و مطالبات این عزیزان قرار گرفت.

 حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان ضمن گرامیداشت هفته معلولان و احساس مسئولیت مسئولان امر نسبت به مطالبات این عزیزان در استان گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه توانمند سازی افراد جامعه هدف و خصوصاً افراد دارای معلولیت به یکی از دغدغه های جدی سازمان تبدیل شده است که در این رابطه گامها و اقدامات بسیار خوبی برداشته شده تا زمینه حضور و پذیرش این افراد در جامعه بطور کامل فراهم گردد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اهمیت مساله ورزش و پرورش استعدادهای نهفته این عزیزان توسط سازمانهای ذیربط و بهزیستی اظهار داشت: یکی از رسالت اصلی بهزیستی توانمند سازی می باشد و یکی از مصادیق توانمند سازی ورزش معلولین هست.

رضایی با اشاره به اینکه ایجاد نشاط، شادابی و حفظ روحیه باعث جلوگیری از تشدید معلولیت فرد شده و زمینه های شکوفایی استعداد های نهفته افراد دارای معلولیت را باعت می گردد گفت: بر اساس آمارهای بدست آمده یک هزار و ۱۰۰ نفراز افراد دارای معلولیت در استان در قالب ۲۷ رشته ورزشی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر بانوان و ۶۰۰ نفر از آقایان را شامل می شود.

وی یادآورشد: خدماتی که بهزیستی استان بابت توانمند سازی جامعه معلولین ارائه می دهد شامل؛ پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب ورزشی، پرداخت مساعدتهای نقدی به جهت کسب افتخارات ورزشی، پرداخت حق الزحمه مربیان ورزشی، اعزام نفرات منتخب و برتر ورزشی به مسابقات و جشنواره های فرهنگی ورزشی سازمان بهزیستی کشورمی باشد که در راستای هدفمند سازی افراد جامعه هدف قرار دارد.

 وی همچنین تصریح کرد: یکی از نیازها و مطالبات سازمان بهزیستی بحث پذیرش افراد معلول در جامعه و به رسمیت شناختن این عزیزان در جامعه هست که فرد معلول در جامعه از جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار شوند خوشبختانه سازمان بهزیستی نه بعنوان متولی ورزشی بلکه متولی جامعه معلولین در صدد رفع این مطالبات می باشد.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با ادامه همکاریهای مشترک با ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی در آینده نزدیک شاهد شکوفایی استعدادهای معلولان و درخشش آنان در جایگاههای مختلف ورزشی خواهیم بود و توانمند سازی معلولان را با افتخار به نظاره خواهیم نشست.

گفتنی است در این دیدار مدیرکل و معاون امور توانبخشی بهزیستی استان از تماشای مراسم اختتامیه مسابقات مختلف ورزشی معلولان از جمله بسکتبال با ویلچر و بوچیا بودند.

کد خبر 70070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد