پاکدشت | ۸۷۰ معلول از خدمات بهزیستی شهرستان استفاده می‌کنند

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت:۸۷۰ نفر از معلولان شناسایی شده در شهرستان در ۱۱ مرکز روزانه شبانه روزی در حوزه توانبخشی از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، نادره افشارها  در جریان بازدید فرماندار شهرستان پاکدشت از مراکز نگهداری از معلولان که به مناسبت روز معلولین انجام شد اظهار داشت: یکی از حوزه‌های مهم خدمات بهزیستی، مراکز توانبخشی و مراقبتی است که این مراکز خدمات ویژه و تخصصی به معلولین ذهنی و جسمی و بیماران روانی مزمن ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ مرکز شبانه‌روزی فعال در شهرستان پاکدشت فعالیت می‌کند که این مراکز به ۳۸۰ نفر از معلولین ذهنی و جسمی، خدمات مراقبتی شبانه‌روزی ارائه می‌دهند و علاوه بر این، ۷ مرکز روزانه نیز خدمات ویژه برای آماده شدن معلولان برای حضور در جامعه ارائه می‌کند.

افشارها گفت: از مجموع ۷ مرکز روزانه، ۵ مرکز ویژه معلولین ذهنی، یک مرکز ویژه بیماران روانی مزمن و یک مرکز ارائه دهنده خدمات به توان خواهان کم شنوا می‌باشد.

رئیس بهزیستی پاکدشت با اشاره به پرداخت یارانه به مراکز مراقبتی شبانه‌روزی براساس درجه‌بندی آنان گفت: مبلغ یارانه اختصاص یافته در مراکز درجه یک به ازاء هر نفر۲۰ میلیون ریال به‌ صورت ماهانه است و این مبلغ برای افراد مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست ۲۴ میلیون ریال است.

وی اظهار داشت: مبلغ یارانه در مراکز درجه دو برای هر فرد معلول ماهانه ۱۸ میلیون ریال و برای افراد مجهول‌ الهویه و بی‌سرپرست ۲۲ میلیون ریال است.

وی با اشاره به مراکز توانبخشی مراقبت در منزل توسط مراقبین آموزش‌دیده در شهرستان، گفت: در حال حاضر در شهرستان تعداد یک مرکز خدمات توانبخشی در منزل مخصوص بیماران روانی فعالیت می‌کند که این مرکز به ۸۰ نفر از بیماران روانی مزمن توسط مراقبین آموزش‌دیده خدمات ارائه کرده و ماهانه به هر فرد ۱۰ میلیون ریال یارانه اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس بهزیستی پاکدشت افزود: در حال حاضر ۱۵۰ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط اعضای خانواده، از مراقبت‌های تخصصی برخوردارند که ماهیانه ۱۰ میلیون ریال به ازای هر نفر به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری تعداد ۸۸ معلول ضایعه نخاعی از کمک هزینه حق پرستاری بهره‌مند شده‌اند، اضافه کرد: در حال حاضر این کمک هزینه مستند بر بانک اطلاعاتی افراد دارای آسیب نخاعی سازمان، به تفکیک در سه سطح ضایعه (گردنی، سینه ای، کمری) در ماه به صورت یکسان مبلغ ۱۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

افشارها تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ پرونده در بهزیستی این شهرستان فعال است که حدود ۲ هزار و ۲۵۵ نفر از خدمات مستمری برخوردارند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
۱۲ آذر روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.

کد خبر 69910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد