در رسانه | ۹۹ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای معلول در قزوین واگذار شده است

قزوین- ایرنا- مدیرکل بهزیستی قزوین تامین مسکن معلولان را از اولویت های این دستگاه برشمرد و گفت: تاکنون ۹۹ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای معلول در استان واگذار شده است.

علی دهباشی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول از اولویت‌های بهزیستی است که در این راستا ۱۳ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای ۲ معلول در استان احداث شده و بیش از ۱۱۰ خانواده فاقد مسکن نیز شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: اعتبار مصوب برای حوزه مسکن در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان است که درصورت تخصیص تمام تعهدات ما به مددجویان عملی می‌شود.

دهباشی پور تصریح کرد: مطالبه‌گری حقوق افراد تحت پوشش بهزیستی، در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته و توجه به تأمین نیازهای جامعه هدف، در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای مسکن معلولان، کمک هزینه مسکن به آنها می‌دهیم که ناچیز است، افزود: این اعتبارات بر اساس میزان معلولیت و میزان اعتباری که به ما داده می‌شود هر ساله بین جامعه هدف ما که در سامانه ثبت‌نام کردند، توزیع می‌شود.

این مسوول با تاکید براینکه بهزیستی متولی احداث مسکن نیست و کمک هزینه احداث و خرید مسکن را برای افراد تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌کند، افزود: ۷۱۷ نفر از جامعه هدف این نهاد در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و جانمایی مسکن آن‌ها انجام شده است.

به گفته وی، کمک هزینه احداث و یا خرید مسکن برای افراد دارای یک معلول در شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و برای افراد دارای دو معلول در شهرها ۲۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۱۵۰ میلیون تومان است که با همکاری بنیاد مستضعفان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به ساخت ۴۷۷ واحد مسکونی ویژه معلولان از سال ۹۴ تاکنون، یادآور شد: امیدواریم با بکارگیری نیروهای جهادی تا پایان سال واحدهای در دست ساخت تکمیل شده و خانواده های واجد شرایط از آنها بهره مند شوند.

۲۷ هزار و ۲۹۵ معلول در استان قزوین تحت پوشش بهزیستی هستند.

کد خبر 69826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد