در رسانه | تصادفات و کاردر صنعت دو عامل مهم ضایع نخاعی در استان/کودک همسری در استان ثبت نشده است

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان این 193 معلول ضایع نخاعی در استان داریم، گفت: تصادفات و کاردرصنعت دو عامل مهم ضایع نخاعی در استان هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از  «پیغام»؛ حسین اسدی راد در نشست " یکشنبه های پاسخگویی " که در سالن خبرگزاری ایرنا برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان این که 27 هزار معلول در استان شناسایی شده و کارت معلولیت برای آنها صادر شده است، گفت: سطح معلولیت و نوع خدمت مبنی بر میزان معلولیت دراین کارت ها مشخص و در6 سطح طبقه بندی شده است.

وی افزود: معلولان جسمی و حرکتی با جمعیتی بالغ بر 11 هزار نفربیشترین جمعیت معلولان استان بوشهر هستند که این آمار رو به افزایش و نگران کننده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان این که تصادفات و کاردرصنعت دو عامل مهم ضایع نخاعی در استان است، گفت: بیشتر معلولیت های ضایع نخاعی در استان ماحصل اتفاقات حین کاردرصنایع و تصادفات جاده ای است که این عامل زنگ خطری برای استان است و باید ایمنی در کار، راه و خودروها جدی گرفته شود.

وی در ادامه به میزان دیگر معلولیت ها دراستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 300 معلول صوت و گفتار،6هزار و 890 معلول اختلاف ذهنی، 3هزار معلول شنوایی،3هزار و 500 معلول بینایی،2هزار و 791 معلول اعصاب و روان مزمن در استان بوشهر وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان داشت: در حال حاضر 800 خانواده دو معلولی،97 خانواده سه معلولی و 10 خانواده 4 معلولی و 2 خانواده 5 معلولی در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان این که تصادفات و کار در صنعت دو عامل مهم ضایع نخاعی در استان است، گفت: بیشتر معلولیت های ضایع نخاعی در استان ماحصل اتفاقات در حین کار در صنایع و تصادفات جاده ای است که این عامل زنگ خطری است و باید ایمنی در کار، راه و خودروها جدی گرفته شود.

اسدی راد با بیان این که در حال حاضر 193 معلول ضایع نخاعی در استان داریم، گفت: برخی از هزینه های این بیماران از جمله دارو و درمان بسیار بالا است که بهزیستی توان پرداخت آنها را ندارد،درحالی که بار مالی خانواده آنها هم برعهده بهزیستی است.

وی ادامه داد: بهزیستی ماهیانه مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان حق پرستاری برای پرستاری ازاین بیماران نخاعی پرداخت می کند.

خط 123آسانترین راه دستیابی شهروندان به خدمات اوژانس اجتماعی

وی به راه اندازی اورژانس خدمات اجتماعی برای ساماندهی آسیب های اجتماعی اشاره کرد، و بیان داشت: خط اورژانس علاوه بر ماشین سیاره، خط تلفن 123 هم دارد که آسانترین راه دستیابی شهروندان به خدمات شبانه روزی اورژانس اجتماعی است و افراد می تواند در صورت بروز مشکلات درحوزه خدمات اجتماعی با آن تماس بگیرند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان داشت: کودک آزاری، همسر آزاری، افکار و اقدام به خودکشی، اختلافات حاد خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، معلول آزاری و سالمند آزاری از جمله آسیب هایی است که خط 123 آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

اسدی راد درادامه با بیان این که درابتدای امسال یک هزار و 916 تماس با خط 123 از سوی شهرندان برقرار شده است، گفت: عمده ترین تماس های در خصوص، کودک آزاری با 304 تماس، همسرآزاری با 289 تماس، اختلافات خانوادگی با 972 و فرار دختران 55 تماس بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اختلافات خانوادگی ، کودک آزاری و همسرآزاری به ترتیب در رتبه اول، دوم و سوم بالاترین تماس ها با خط تلفن 123 را در استان داشته اند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر درخصوص کودک همسری در استان، گفت: در هشت ماهه امسال هیچ موردی از کودک همسری در استان ثبت و یا گزارشی نشده است.

اسدی راد همچنین اضافه کرد: بهزیستی استان خط تلفن 1480 با عنوان "صدای مشاور" در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب درحوزه های شغلی، تحصیلی ، خانوادگی، تربیت کودک، اعتیاد، بالینی و پیش از ازدواج دارد که آماده ارائه خدمات مشاروه ای به مردم استان بوشهر است.

334 واحد مسکونی برای مددجویان دردست ساخت است

وی در خصوص مسکن معلولان در استان بوشهر گفت: درشش ماه اخیر 195 واحد مسکونی در تعهدات بهزیستی بوده است اما با توجه به پتانسیل های موجود در استان ما ازاین میزان فراتر رفته ایم و اکنون 334 واحد مسکونی برای گروه های هدف سازمان دردست ساخت است.

اسدی راد خاطر نشان کرد: در هشت ماه امسال تاکنون 112 واحد مسکونی با پرداخت کمک بلاعوض به افراد تحت پوشش بهزیستی واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۳۵ واحد مسکونی با پرداخت کمک بلاعوض به معلولان و مددجویان واگذار شده است و در تفاهم نامه بهزیستی با بنیاد مستضفان نیز 85 واحد مسکونی دیگر برای خانواده های حداقل دو معلول اختصاص یافته است.

این مقام مسئول بیان داشت: برای ساخت واحد مسکونی، بهزیستی برای خانواده های تک معلول 100 میلیون تومان و خانواده های دو معلول 200 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می کند.

وی به متقاضیان تحت پوشش برای طرح مسکن ملی اشاره کرد و گفت: در این طرح 772 نفر از مددجویان بهزیستی ثبت نام کرده اند که در حال حاضر 166 واحد در دست ساخت است.

این مقام مسئول در استان با بیان اینکه بحت مسئولیت های اجتماعی صنایع مستقر در استان را فراتر ازاین می دانیم، بیان داشت: درهمین راستا، با کمک50 درصدی شورای راهبردی پتروشیمی ها، 300 واحد مسکونی برای معلولان در4 شهرستان جنوبی استان بوشهر احداث می شود.

وی همچنین اضافه کرد: در جزیره خارک 10 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد تومان در دست ساخت می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در 6 ماه نخست امسال 393 خانوار تحت پوشش بهزیستی به میزان 600 میلیون تومان از معافیت های انشعابات سازمان انرژی( برق، گاز و آب ) برخوردار شده اند.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین هزینه انشعاب و لوله کشی گاز برای 100 خانوار تامین اعتبار شد که برای هر خانواده مبلغ 6 تا 8 میلیون تومان هزینه داشته است.

جذب 32 نفر در ادارات بوشهر براساس قانون 3 درصدی

اسدی راد به اشتغال مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: 1200 شغل در تعهدات بهزیستی استان بوشهر است که در 8 ماه امسال، 780 شغل ایجاد و در سامانه ثبت شده است.

وی همچنین بیان داشت: 174 میلیارد تومان از محل تبصره ماده 16 و 18 قانون برنامه و بودجه برای اشتغال مددجویان ابلاغ شد که تاکنون 150 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

اسدی راد تصریح کرد: فعالان و کارفرمایان بخش خصوصی در صورت به کار گرفتن افراد معلول تا سقف چهار میلیارد تومان از تسهیلات کارفرمایی بهره‌مند می‌شوند و تا سقف چهار سال بیمه مددجویان شاغل در این واحدها از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی افزود: اگر کارفرمایی فردی با معلولیت متوسط را به کاربگیرد بهزیستی بخشی از حقوق آن را برای جبران کارایی پرداخت خواهد کرد.

وی درباره قانون 3درصدی اشتغال معلولان در دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و بیان داشت: براساس قانون حمایت از معلولان، همه دستگاه هایی اجرایی که آزمون برگزار می کنند موظف هستند این قانون را اجراکنند.

اسدی راد اضافه کرد: بر اساس این قانون امسال 32 نفر در دستگاه های اجرایی جذب شده اند، در همین راستا به واحد حقوقی بهزیستی اعلام شده که این مهم را پیگیری کند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان این که 5 میلیون تومان جهیزیه به علاوه تسهیلات به زوج های مددجو تحت پوشش پرداخت می شود، گفت: همچنین برای ده هزار و735 نفز ازمعلولان تحت پوشش ماهیانه متناسب با خانواده مستمری پرداخت می شود.

392 زوج بوشهری متقاضی پذیرش فرزند هستند

وی با بیان این که در حال حاضر 392 زوج بوشهری متقاضی پذیرش فرزند هستند، گفت: با توجه به درخواست های بالای متقاضیان تعداد فرزندان قابل واگذاری در استان پایین است و به همین دلیل تعداد زیادی زوج پشت نوبت برای پذیرش فرزند قراردارند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان داشت: کودکی که وارد شیرخوارگاه می شوند تا وقتی حکم قاضی نداشته باشند اجازه واگذاری آن کودک وجود ندارد و وقتی که حکم دریافت کرد و مشخص شد کودک فاقد والدین است در کمترین زمان به زوج متقاضی که پرونده آنها تکمیل شده است، کودک سپرده می شود.

ویبا بیان این که تا امروز 10 کودک به خانواده های دارای صلاحیت سپرده شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست با تمامی امکانات در استان وجود دارد.

شهرداری مسئول ساماندهی متکدیان در شهر است

وی در خصوص جمع آوری متکدیان در شهر بوشهر گفت: شهرداری بوشهر مسئول صفر تا 100 جمع آوری متکدیان در شهر است، در حوزه کودکان کار نیز 13 دستگاه مسئول ساماندهی کودکان کار هستند که پس از شناسایی، بهزیستی کودکانی که فاقد سرپرست هستند با دریافت حکم قضایی به مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست واگذار می کند.

ثبت 1056 درخواست طلاق در سامانه تصمیم

اسدی راد با بیان این که درسال جاری یک هزارو56 درخواست طلاق درسامانه تصمیم ثبت شده که از این تعداد120 مورد سازش کردند، گفت: همچنین در سال گذشته دو هزارو526 درخواست طلاق دراین سامانه ثبت شده بود که 289 مورد آن منجر به سازش شد.

وی در خصوص آزمایشات ژنتیکی بیان داشت: در قرارداد با یکی از آزمایشگاه های مستقر در بوشهر افرادی که نیاز به انجام آزمایش ژنتیکی دارند به این آزمایشگاه ارجاع داده می شوند و فرد می تواند همه آزمایش ها مربوط به این مورد را در انها انجام دهد،همچنین بهزیستی تا سقف 15 میلیون تومان نیز کمک هزینه این آزمایش ها به افراد پرداخت می کند.

سن طلایی برای کاشت حلزون از سن 3 تا 12 سالگی

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در ادامه به کاشت حلزون در افراد ناشنوا اشاره کرد و افزود: براساس تفاهم نامه مابین بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از صفر تا 100 کاشت حلزون در این افراد برعهده دانشگاه گذاشته شده است اما امسال تاکنون اقدامی برای تامین مالی آن صورت نگرفته است.

وی با بیان این که هزینه تمام شده کاشت حلزون 50 میلیون تومان است، گفت: سن طلایی برای کاشت حلزون از سن 3 تا 12 سالگی است.

۲۰۰ ویلچربه معلولان استان تحویل داده شد

اسدی راد در ادامه با بیان این که ۲۰۰ ویلچر برای معلولان بزرگسال به تناسب نیازسنجی های در شهرستان ها توزیع شده است. گفت: امسال تا کنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات به معلولان زیر پوشش هزینه شده است.

وی با اشاره به هزینه بالای این تجهیزات، بیان داشت: در حال حاضر با توجه شرایط اقتصادی هر ویلچر غیر برقی از پنج تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارد و سمعک مورد نیاز ناشنوایان وارداتی و تجهیزات مورد نیاز نابینایان گران است.

مدیرکل بهزیستی استان بیان داشت: هزینه هر جلسه گفتار درمانی  بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است و گاهی برخی از مددجویانی که کاشت برای آنها انجام شده نیازمند ۱۰۰ ساعت گفتار درمانی هستند.

 وی  خاطر نشان کرد: برای تحت پوشش قراردادن خدمات مورد نیاز معلولان با سازمان بیمه سلامت توافق شده است و اکنون ۹۰ درصد هزینه این خدمات را بیمه پرداخت می‌کند.

کد خبر 69743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد