نجف‌آباد| معلولان اراده، انگیزه و توان خود را افزایش داده‌اند

 آئین گرامیداشت روز جهانی معلولان به همت مرکز مثبت زندگی ۶۹۴۴ در شهرستان نجف آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان نجف‌آباد، همزمان با روز جهانی معلولان، مراسم جشن ویژه معلولان مراکز روزانه بهزیستی و دانش‌آموزان مدارس استثنائی سطح شهرستان، به میزبانی مرکز مثبت زندگی با کد ۶۹۴۴ با حضور مسئولان شهرستان و خیرین در سالن شهید چمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان، ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار داشت: سوم دسامبر برابر با ۱۲ آذر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز جهانی معلولان نام گذاری شده و هدف از این نام‌گذاری، افزایش توجه و آگاهی عمومی درباره مسائل مربوط به افراد دارای معلولیت است.

علیرضا قناعت‌کار افزود: شعار امسال در هفته جهانی معلولان «راه حل‌های تحول‌آفرین برای توسعه فراگیر و نقش نوآوری در دامن زدن به جهانی در دسترس و برابر» است که تحقق این شعار نیازمند عزم عمومی جامعه و بخصوص اراده جدی مسئولان اجرایی و برنامه‌ریزان کشور است.

 وی ادامه داد: آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلولین باید در نظر گرفته شود، این نکته است که ارتباط با آنها باید همراه با احترام باشد و از ترحم به افراد دارای معلولیت پرهیز شود.

در ادامه مباشری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد نیز ضمن گرامیداشت این روز با اشاره به توان بالای معلولان بیان کرد: معلولان اراده، انگیزه و توان خود را افزایش داده‌اند و در کنار عزت نفس، اراده مصمم و استفاده از توان بالای خود، توانسته‌اند برای کشور افتخار آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه فقط یک روز متعلق به معلولان نیست، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در طول سال موظف به ارائه خدمات به معلولان می‌باشد اما ۱۲آذر گویای این است که یک روز در فرهنگ کشور در راستای شناسایی و احقاق حقوق این افراد تعیین شده است که به مردم بشناسانیم که معلولیت هر زمان برای هر فردی ممکن است ایجاد شود؛ پس باید هم پیشگیری و هم در صورت بروز، خدمات شایسته ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی، حضور گروه ورزشی و انجام حرکات آکروباتیک، گروه کودک و همچنین اجرای سرود توسط مددجویان و معلولان، تقدیر از معلولان موفق از برنامه‌های متنوع این روز بود.

در حاشیه این مراسم،  جمعی از معلولان فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را در معرض دید عموم قرار دادند و با برپایی نمایشگاه، دست‌سازه‌ها و محصولات خانگی خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 69458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد