در رسانه| قانون اشتغال سه درصد معلولان نادیده گرفته می‌شود

مدیر کل بهزیستی اصفهان گفت: قانون اشتغال سه درصد معلولان در اصفهان و کشور با وجود ظرفیت نخبگانِ معلول، نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایرنا، ولی‌الله نصر، روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در آستانه روز جهانی معلولان افزود: دانشجویان و دانش آموختگان نخبه‌ای در استان داریم که به دلیل معلولیت های خفیف ناشنوایی، جسمی و حرکتی و نابینایی در انتظار یافتن شغل هستند.

نصر افزود: دانشجویان دارای معلولیت با مشکلات رفت‌وآمد و نبود مناسب‌سازی مسیرها و مکان های شهری نیز روبه‌رو هستند ؛ به‌دنبال این مساله معلولان در کنار مشکلات جسمی به‌تدریج با معضلات اعصاب و روان نیز رو به رو خواهند شد.

نصر افزود: بیش از هشت هزار معلول در اصفهان با وجود تشخیص معلولیت در کمیسیون‌های مربوطه، به دلیل کمبود اعتبار در نوبت پرداخت مستمری معطل مانده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ معلول در استان اصفهان شناسایی شده است، افزود: مستمری معلولان در سال گذشته ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده بود و اکنون به ۵۳۰ هزار تومان رسیده است.

نصر افزود: همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دارای معلولیت شدید در استان اصفهان نیازمند دریافت حق پرستاری هستند.

وی افزود: تحریم و محدودیت، تامین هزینه های تجهیزات مورد نیاز جامعه معلولان از جمله سمعک و ویلچر را با چالش مواجه کرده است.

مدیر کل بهزیستی اصفهان گفت: از آنجا که در ملاقات‌های شبانه‌روزی؛ خانواده‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند لازم است متولیان پیگیری مجدانه برای پرداخت مستمری به مددجویان داشته باشند.

نصر به مشکلات مسکن معلولان اشاره و بیان کرد: ضمانت بانکی برای افراد معلول با شرایط سخت‌تری انجام می‌شود، انتظار داریم که مستمری و یارانه معلولان به عنوان ضمانت در اختیار بانک‌ها باشد تا تسهیلات اشتغال و مسکن به مددجویان ارائه شود.

به گفته وی، بهزیستی کشور با تفاهم چندجانبه با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن‌ساز و سازمان بهزیستی، اولویت تأمین مسکن را برای خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول در نظر گرفته است.

نصر ادامه داد: بر اساس منویات رهبر انقلاب باید برای یک فرد معلول زمینه‌ای را فراهم کنیم که غیر از معلولیت خود رنج دیگری نداشته باشد و به فکر هزینه‌های درمانی و تجهیزات نباشد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: نمی‌دانیم چگونه باید صدای خود را به قانون‌گذار و متولیان برنامه‌ریزی و بودجه برسانیم تا معیشت افراد دارای معلولیت که یکی از دغدغه‌های اصلی است رفع شود.

به گفته وی، روز جهانی معلولان باید عنوان الگو به مسوولان، شهروندان و فرهنگ عمومی جامعه اطلاع‌رسانی شود.

کد خبر 68966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد