در رسانه| متولیان هنر و رسانه، مرجع اثرگذار در بیان زیبایی‌های حجاب هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان گفت: مراجع مهم و اثرگذار برای نشان دادن زیبایی‌های حجاب، متولیان عرصه هنر و رسانه هستند که باید با باز کردن زاویه‌های جدیدی که تاکنون مورد بحث قرار نگرفته‌اند این مسئله مهم را حل کرده و حجاب را به معنای مهربانی تعبیر کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام مهدی کرمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب که در بهزیستی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: اگر کسی آیه ۳۰ سوره مبارکه نور و آیات شریفه ۳۲ و ۳۳ سوره احزاب را که در رابطه با حجاب و پوشش اسلامی است، شنیده باشد، به این نتیجه می‌رسد که همان‌طورکه نماز و جهاد فریضه‌ای از فرایض اسلامی و تکلیفی از تکالیف دینی است، پس حجاب هم فریضه‌ای از فرایض دینی و تکلیفی از تکالیف دینی است.

وی ادامه داد: در دوران معاصر، ابزارهای مختلف و متنوع رسانه‌ای مثل ماهواره‌ها، سینما، تلویزیون و … در سراسر جهان، در برنامه‌های مختلف خود برای مردم نسبت به حوادث و مسائل، زاویه دید ایجاد می‌کنند. یعنی آنها را گاهی زشت‌تر، گاهی زیباتر، گاهی سخت‌تر و گاهی آسان‌تر نشان می‌دهند تا بتوانند بر مخاطب تاثیر بگذارند. درباره مسئله حجاب هم همین‌طور است.

حجت‌الاسلام کرمی با یادآوری اینکه حجاب در جامعه ما، به خوبی تعریف و تبیین نشده است، اظهار کرد: خیلی مهم است که مردم به حجاب، زیبا نگاه کنند.

وی گفت: مراجع مهم و اثرگذار برای نشان دادن زیبایی‌های حجاب، متولیان عرصه هنر و رسانه هستند که باید با باز کردن زاویه‌های جدیدی که تاکنون مورد بحث قرار نگرفته‌اند این مسئله مهم را حل کرده و حجاب را به معنای مهربانی تعبیر کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان در ادامه اظهار کرد: مهربانی در مسئله حجاب به این معناست که افراد به نوع رفتار و عقیده خود در مسئله حجاب، به صورت فردی نگاه نکنند و همواره دو گروه را مدنظر داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: افراد باید در نظر داشته باشند که غافل شدن از یکی از این دو گروه بعضاً صدماتی جبران‌ناپذیر بر اجتماع وارد می‌سازد.

کد خبر 68633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد