افزایش سلامت اجتماعی در گرو ارتقاء سطح سواد سلامت مردم

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در نشست تخصصی " نقش خود مراقبتی روانی - اجتماعی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی " افزایش سلامت اجتماعی را در گرو ارتقاء سطح سواد سلامت مردم دانست.

دکتر فرگل صحاف در این نشست که با حضور رییس گروه امور آسیبها و مسائل اجتماعی استانداری، تسهیلگران بخش خصوصی و جمعی از بانوان هدف طرح برگزار شد؛ ضمن بیان تولی سلامت اجتماعی توسط بهزیستی با رویکرد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مداخله در بحران‌های اجتماعی ابراز داشت : نیم نگاهی به نتایج حاصل از پیمایش ها و رصد آسیبهای اجتماعی، ضرورت طرح آگاهسازی دختران و زنان را خاطر نشان می کندکه این طرح با تاکید بر خود مراقبتی و با هدف ایجاد زمینه های مساعد برای رشد شخصیت زنان و دختران و احیا حقوق مادی ومعنوی آنان اجرا می شود و هدف غایی آن که پیشگیری از آسیبهای اجتماعی می باشد.

وی نفوذ اجتناب ناپذیر فضای مجازی  در خانواده و تاثیرات آن را از عوامل زمینه ساز بروز آسیبهای اجتماعی در خانواده عنوان کرد و ارتقاء سطح سواد سلامت مردم و مشارکت فعال و آگاهانه افراد و جامعه در این موضوع  را در راستای افزایش سلامت اجتماعی فرد و جامعه موثر دانست.

صحاف از آموزش ۲ هزار دختر و زن جوان در سطح استان در قالب این طرح خبر داد و  اظهار کرد :مخاطبین این طرح دختران ۱۳ تا ۲۰ ساله و زنان ۲۰ تا۴۰ ساله می باشند و برای تسهیلگران به عنوان مجریان طرح ۴۰ ساعت دوره ی آموزشی طی دو سال متوالی و در دو مرحله برگزار خواهد شد که ارتقاء دانش و مهارت های لازم برای تسهیلگران و مخاطبین طرح در جهت کاهش خطر و آسیب ناشی از رفتارهای پر خطر از اهداف برگزاری این نشست می باشد و دراین راستا پیشگیری و ارتقا سلامت محور با تکیه بر تدوین برنامه های آموزشی، آگاهسازی و دانش افزایی باعث کاهش و کنترل و نهایتا پیشگیری از آسیبهای اجتماعی خواهد شد.

افزایش سلامت اجتماعی در گرو ارتقاء سطح سواد سلامت مردم

فقدان محبت و رشد آسیب های اجتماعی

رییس گروه امور آسیبها و مسائل اجتماعی استانداری در نشست تخصصی " نقش خود مراقبتی  روانی -  اجتماعی  در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی " با بیان نقش محبت در سلامت کودک گفت : آسیب های اجتماعی بیشتر در فقدان محبت اتفاق می افتد.

 دکتر رادپور با متذکر شدن نقش کارشناسان شهرستانها  در تشخیص دردها و علت ابراز داشت: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه مشکلات فرهنگی-اجتماعی می باشدو به همین دلیل لزوم تمرکز بر مسائل فرهنگی حائز اهمیت می باشد.

وی با بیان اهمیت محبت در زندگی بر اساس احادیث، غنای ادبیات ملی و فولکلور در این زمینه را یادآور شده و زندگی ماشینی را عامل ایجاد فاصله بین اعضای خانواده دانست.

کد خبر 68609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد