برنامه های انگیزشی در میان جامعه هدف، شاه کلید توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز

یکشنبه ۱۵ آبان ماه سال جاری، نشست هم اندیشی تکالیف و وظایف قانونی و حاکمیتی بهزیستی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و بومی سازی در استان با حضور مدیرکل، معانین، رؤسای ستادی و مسئول امور فرهنگی بهزیستی کردستان و کارشناس ستاد اقامه نماز استان در محل سالن جلسات مدیریت بهزیستی کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در ابتدا حسین رسولی؛ مدیرکل بهزیستی کردستان ضمن بیان اینکه یکی از زمینه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی؛ اقامه نماز است اظهار داشت : در سازمان بهزیستی گروه های هدف متفاوتی اعم از : پرسنل و خانواده های آنان، کودکان و نوجوانان، کمپ های ترک اعتیاد، مراکز شبانه روزی نگهدای از معلولین، سالمندان، مراکز مثبت زندگی و ... وجود داردکه بسته به شرایط و موقعیت فرهنگی و اجتماعی می بایست نسبت به ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در میان آنها مبادرت ورزید.

وی گفت : برنامه های انگیزشی در میان جامعه هدف، شاه کلید توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز بوده و جهت پیشبرد اهداف و اجرایی شدن بندهای ۱۸ گانه تکالیف و وظایف قانونی در این خصوص، نیاز به طراحی برنامه سالیانه می باشد.

سپس انور مجیدی؛ مسئول امور فرهنگی و دبیر ستاد اقامه نماز بهزیستی کردستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله اخیر، ۱۸ بند تکالیف و وظایف قانونی و حاکمیتی بهزیستی در امر ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز را برای حضار تشریح کرد.

در ادامه، نظام مرادی؛ کارشناس ستاد اقامه نماز کردستان بیان کرد : خداشناسی و خداپرستی امری سهل و ممتنع است و انسان که برترین مخلوق خداوند است، علیرغم داشتن ذات پاک گاهاً دچار خسران و مشکل می شود.

وی افزود : با توجه به رواج بی باوری در جامعه امروز، جدیت در ترویج نماز بیش از پیش احساس می شود و یکی از راه های اصلی که لازمه این امرخطیر می باشد؛ همانا ایجاد برنامه و چهارچوب به عنوان تکلیف و وظایف قانونی و ذاتی بهزیستی و تبدیل تهدیدها به فرصت است.

مرادی تصریح کرد : در بحث اقامه نماز، نیاز به تعریف هدف به صورتی است که دست یافتنی باشد؛ به گونه ای که بتوان تأثیر آن را بر مخاطب بررسی نمود.

منبع : روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان

برنامه های انگیزشی در میان جامعه هدف، شاه کلید توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز

برنامه های انگیزشی در میان جامعه هدف، شاه کلید توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز

کد خبر 67852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد