در رسانه| بیمه سلامت ۷۰ درصد هزینه درمانی افراد زیرپوشش بهزیستی را پرداخت می‌کند

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت هزینه درمان معلولان و توانیابان بهزیستی از سوی بیمه سلامت خبر داد و گفت: در این راستا ۷۰ درصد هزینه بخش درمانی در بخش دولتی و خصوصی افراد زیر پوشش بهزیستی از سوی بیمه پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز نیاستی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۵۹ خدمت ستاره دار، در راستای حمایت مالی از بیماران زیر پوشش بهزیستی، جزو حمایت های بیمه سلامت قرار گرفت.

میرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های این سازمان زیر پوشش بیمه قرار گرفتن همه افراد، حمایت مالی از بیماران، عمق بخشیدن به پرداخت ها و پیشگیری از بروز بیماری با هدف کاهش هزینه ها و ارتقای سلامت افراد جامعه است.

نیاستی گفت: اداره کل بیمه سلامت در سال جاری برنامه مهمی را همگام با سایر نقاط کشور پیگیری کرد که ابتدا توسعه بیمه نظام ارجاع شهری است و در این راستا تعداد پزشکان طرف قرارداد این اداره کل به ۱۳۶ مرکز افزایش یافت تا دسترسی افراد زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی به پزشکان تسهیل شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: یک میلیون و ۹۲ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که سهم صندوق سلامت همگانی ۲۹۵ هزار و ۸۸۸ نفر و بیمه صندوق روستایی ۶۱۴ هزار و ۲۴۳ نفر است.

نیاستی ادامه داد: ۲ مقوله مهم شامل پیشگیری، نظام ارجاع و پزشک خانواده برای ارتقای سلامت در جامعه بسیار مهم است بنابراین سعی شده افراد زیرپوشش بیمه صندوق روستایی و صندوق سلامت همگانی یعنی حدود ۹۰۰ هزار نفر زیر پوشش نظام ارجاع قرار گیرند.

وی تاکید کرد: مترقی ترین برنامه در حوزه سلامت، اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده است که در استان همدان بیش از ۹۰۰ هزار نفر زیر پوشش نظام ارجاع هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه توسعه صندوق سلامت همگانی در دستور کار است گفت: در این راستا شمار پزشکان طرف قرارداد از ۹۷ نفر به ۱۳۶ پزشک در سالجاری رسیده تا دسترسی به خدمات درمانی افزایش یابد.

نیاستی اظهار داشت: از دیگر برنامه های استان در سال جاری توسعه قراردادها با مراکز و موسسات ارایه خدمات سلامت در بخش خصوصی است که در این راستا نسبت به تمدید قراردادها و ارایه پروانه جدید اقدام شده است.

وی افزود: پس از سال ها تلاش از یکم آبان امسال و همزمان با هفته بیمه سلامت، موفق به انعقاد قرارداد با بیمارستان خصوصی بوعلی شهر همدان شدیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: همچنین در راستای توسعه دسترسی به خدمات سلامت، قراردادی با مرکز جراحی محدود "کلینیک افق" همدان منعقد شده است.

نیاستی درباره خدمات ارایه شده به زوج های نابارور نیز گفت: ۳۴ میلیون تومان هزینه درمان سال گذشته پرداخت شده بود که این رقم در هفت ماهه سالجاری با حدود ۲۰ برابر افزایش به ۶۰۰ میلیون تومان رسید که این رقم به ۳۲۷ زوج نازا و نابارور پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسهیل قانون و حمایت از زوج های نابارور سبب افزایش میزان پرداختی شده و پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم پرداختی به حدود ۲ برابر معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآوری کرد: نسخه نویسی الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان صورت گرفت بنابراین برای سوق دادن مراکز غیرطرف قرارداد نیز تلاش هایی صورت گرفت.

نیاستی افزود: در مطب پزشکان، مراکز تصویربرداری، کلینیک تخصصی دولتی و دانشگاهی نسخه نویسی الکترونیکی صورت نمی گرفت که از تیرماه امسال در تمامی مطب ها نسخه نویسی الکترونیک در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح ملی دارویار با کمترین گلایه مندی در همدان اجرا شد اظهار داشت: پرداختی مطالبات ۳۵۲ داروخانه دولتی، خصوصی و مراکز بهداشتی و درمانی به روز و تا پایان مهر امسال پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در راستای اصل افزایش دسترسی به خدمات تعداد دفاتر پیشخوان از ۲۶ به ۳۰ دفتر رسید و این چهار دفتر در مناطق کمتر برخوردار راه اندازی شد تا ساکنان این مناطق در راستای تایید نسخ، ثبت نام و دیگر خدمات، دسترسی آسان به دفاتر داشته باشند.

کد خبر 67751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد