۴۶۶۷ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: بالغ‌بر ۴۶۶۷ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند و از خدمات این سازمان بهره می‌برند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی‌پور  اظهار کرد: ۴۶۶۷ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد همسران ۹۴۶ زن فوت و ۹۲۶ نفر آنان ازکارافتاده شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵۸۵ زن مطلقه  و ۱۳۲ زن خودسرپرست و ۴ زن زندانی و ۶ زن معتاد نیز تحت پوشش این اداره کل قرار گرفتند که از خدماتی چون پرداخت مستمری، افزایش یارانه و معیشت به زنان سرپرست خانوار بهره می‌برند.

مدیرکل بهزیستی قزوین عنوان کرد: یکی دیگر از رسالت‌های بهزیستی، پرداخت کمک‌هزینه به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو است که در این راستا، بهزیستی به ۴۱۱ خانواده کمک معیشتی پرداخت می‌کند.

وی اظهار کرد: ۳۱۵ خانواده دارای فرزند دوقلو و ۹۶ خانواده دارای فرزند سه‌قلو هستند که جمعاً ۹۱۸ کودک است، بهزیستی این خانواده‌ها به‌صورت الکترونیک یارانه پرداخت می‌کند. همچنین خانواده‌های سه‌قلویی کمک‌معیشت یک‌میلیون و ۳۰۰ هزارتومانی و خانواده‌های دوقلویی یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

دهباشی‌پور بیان کرد: همچنین ۱۵ گروه تحت عنوان گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار در حال فعالیت هستند که در زمینه‌های خیاطی، تولید و بسته‌بندی مواد غذای، شیرینی فروشی، دامداری، تولید سرویس آشپزخانه سفالگری، تولید فرش و قالیچه، کافه و رستوران فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد: ۱۳۰۳ زن سرپرست خانوار بیمه اجتماعی هستند که از این تعداد ۹۲۵ زن تحت بیمه اجتماعی شهری و ۳۷۸ زن، تحت بیمه روستایی و عشایر هستند.

این مسئول در پایان گفت: در حال حاضر ۶۶ مرکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت معاونت اجتماعی بوده که از این تعداد، ۱۳ مرکز به امر نگهداری شبانه‌روزی از کودکان می‌پردازند و مرکز باقی‌مانده نیز به ارائه خدمات سرپایی به واجدین شرایط می‌پردازند.

کد خبر 67624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد