معلولان را از حاشیه به متن جامعه بیاوریم

دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان در آیین اختتامیه پنجمین دوره این جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره یک هدف و ابزار است تا فرهنگ رفتار و برخورد با معلولان اصلاح شود، گفت: شعار امسال جشنواره رسانه «به توان فرهنگ» نامگذاری شد چرا که معتقدیم تا زمانی که فرهنگ اصلاح نشود دیگر مسائل نیز درست نخواهد شد و مشکلات ادامه خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان،  منصور گلناری خاطر نشان کرد: زیربنای هر چیزی فرهنگ و اخلاق است و ما در جشنواره رسانه‌ای معلولان به دنبال این هستیم که مردم و مسئولان را با فرهنگ رفتار با فرد معلول آشنا کنیم تا معلولان را از حاشیه به متن جامعه، به‌ویژه در عرصه‌های فرهنگی بیاوریم.

وی اظهار کرد: هنوز بیشتر افراد جامعه و حتی مسئولان معلولان را در حاشیه می‌بینند و با نگاه ترحم‌آمیز به آنها می‌نگرند. امروز ۱۰ درصد از جمعیت کل کشورمان را معلولان شامل می‌شوند و سالانه ۶۰ هزار نفر معلول جدید به این آمار افزوده می‌شود.

گلناری خاطر نشان کرد: روزی ۱۶۵ نفر به معلولان کشور و روزانه ۱۰ نفر در استان اصفهان به جامعه معلولان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ اثر به جشنواره ارسال شد، افزود: هرساله سعی شده تا کار تخصصی‌تر انجام شود و قریب به ۶۰۰ اثر وارد مرحله داوری شد.

دبیر پنجمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان ادامه داد: در ۱۲ بخش آثار تقسیم بندی داوری شد که ۲۷ استان در جشنواره شرکت کردند و بهتر است که این برنامه در تقویم برنامه‌های ارشاد قرار بگیرد.

وی با بیان درخواستی از مسئولان گفت: این جشنواره را به دید یک بدهکاری به جامعه معلولان نگاه کنید نه یک لطف و بیش از اینها به جامعه معلولان بدهکار هستیم.

کد خبر 67172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد