۵۰۰۰ دانش آموز کردستانی ، تحت پوشش طرح پیشگیری از معلولیتها قرار می گیرند

نشست هم اندیشی معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در راستای عملیاتی نمودن برنامه های مشترک ، به منظور بهره مندی جامعه هدف از خدمات و فعالیتهای بهزیستی ، در محل اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی ، ناصر کریمیان ؛ معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان در این نشست ضمن تشکر از معاونت تربیت بدنی و سلامت به جهت همکاری و همراهی با طرح های مشترک آموزش و پرورش و بهزیستی ، عنوان کرد : تاکنون بهزیستی استان ۲۵ هزار معلول را شناسایی کرده و حدود ۵۵۰ مرکز خدمات ارائه دهنده وجود دارند که بهزیستی بر حسب رسالت ذاتی خویش از مرحله جنینی تا سالمندی را پوشش می دهد .

وی در ادامه ،گزارشی از فعالیتها و خدمات ارائه شده در قالب طرحهای آمبلیوپی ، شنوایی ، ژنتیک ، مانا ، نماد و خدمات مشاوره ای و روانشناختی را تشریح نمود .

سپس مریم قادری ؛ کارشناس برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان نیز به آمار و ارقام سنوات قبل از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت : در سال ۹۷ ، پوشش صد درصدی دانش آموزان صورت گرفت و در سال ۹۸ ، نوزده هزار نفر دانش آموز و ۳۰۰ نفر از اولیاء مورد آموزش این طرح قرار گرفتند و همچنین۷۰۰ جلد کتاب در این زمینه چاپ و در بین مدارس توزیع شد.

وی افزود : در سال ۱۴۰۱ نیز ، ۵۰۰۰ نفر از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم شهرستان های سنندج ، مریوان ، دیواندره و کامیاران جهت آموزش این طرح در نظر گرفته شده اند .

 قادری از آموزش و پرورش خواست که معلمان زیست شناسی یا مراقبین سلامت توانمند و دارای تخصص را جهت آموزش ، به بهزیستی معرفی نماید.

 در پایان جلسه مقرر شد در نیمه اول آبان ماه سال جاری ، آموزش مدرسان طرح پیشگیری از معلولیت ها و اختلالات ژنتیکی به صورت متمرکز در سنندج برگزار شود و طرح مذکور نیز از ۱۵ آبان لغایت ۱۵ اسفندماه در شهرستان های مجری طرح ، اجرا گردد .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 66966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد