تبریک ۲۳مهرماه روز عصای سفید به روشندلان از طرف رهیده معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد

روز 23 مهرماه روز عصای سفید و روز گرامیداشت روشندلان می باشد. کریم رهیده سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان ضمن تبریک این روز به روشندلان؛ گزارشی از اقدامات انجام گرفته و گوشه ای از توانمندی آنان را به ارائه نمود. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد،

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:هرساله تجهیزات توانبخشی مورد نیاز این قشر عزیز حسب نیاز سنجی خریداری و بعضا در انبارهای سازمان موجود می باشد که متقاضیان می توانند جهت تحویل وسایل به شهرستان های مربوطه مراجعه نمایند که در صورت وجود تحویل می گردد و در صورت عدم وجود درخواست خرید ثبت می گردد. 

رهیده خدمات و کالاهای مورد نیاز جامعه نابینایان را شامل عصای نابینایان؛ ساعت لمسی درشت نما؛ رادیو ضبط نابینایان؛ ست مهره و شطرنج؛ ست منچ چوبی؛ اسباب بازی جورچین؛ ست لوازم التحریر؛ ست آموزش ریاضی مخصوص نابینایان؛ دستگاه ثبت قند خون و فشار خون؛ انواع ریکوردر صدا؛ ساعت گویای رومیزی؛ ساعت مچی گویا مخصوص نابینایان برشمرد و افزود: 

علاوه بر آن کالا و خدمات،دستگاه های بهدید و درشت نما خریداری شده که به نابینایان متقاضی در صورت درخواست اهدا خواهد شد.

رهیده افزود: در شهریور ماه سال جاری دفتر توانمند سازی؛ طرح توانمند سازی نابینایان از طریق کانون نابینایان این شهرستان را افتتاح نمود (قرارداد منعقد گردید) که کلیه پرسنل گرداننده این طرح و ذینفعان؛ خود اعضای کانون و نابینا می باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در دفتر توانپزشکی و در امور هنری، برای اولین بار تخصیصی به منظور اجرای جشنواره استانی تئاتر معلولین با مبلغ 200 میلیون تومان به کانون نابینایان استان واگذار شده(در مرحله قرارداد) تا کلیه اعضا و بتوانند حضور فعالی در این جشنواره داشته باشند.

رهیده در ادامه افزود: روشندلان علاوه بر خدمات توانبخشی؛ از طریق واحد مشارکتهای و اشتغال سازمان از سایر حمایت‌های مسکن و اشتغال متناسب با وضع موجود برخوردار می گردند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به افتخارات ملی و جهانی نابینایان استان اشاره کرد و ازود: درحال حاضر مدال آوران زیادی از جمله «سامان پاکباز؛ علی پیروج‌؛ حمید پیاره و ابوالفضل شریفی» در سطح جهانی و پارالمپیک داریم که بنا داریم به وجه شایسته ای از این عزیزان تقدیر شود. 

رهیده به گوشه ای از توانمندی های روشندلان استان اشاره کرد و گفت: در ضمینه توانمندی علمی، آقای عرفان شیروانی لک با تالیف شش کتاب و بنیامین شیروانی لک با تالیف دو کتاب و رضا آریانی با تالیف دو کتاب از مولفان نخبه و روشندلان استان می باشند که امیدواریم شرایط برای رشد و شکوفایی تمامی عزیزان فراهم گردد.

کد خبر 66941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد