در رسانه |  ۲۴ کودک در استان بوشهر به فرزند خواندگی واگذار شدند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: سال گذشته ۲۴ کودک در این استان به فرزند خواندگی و ۳۴ کودک نیز به خانواده زیستی یا خویشاوند واگذار شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر، حسین اسدی راد روز یکشنبه به مناسبت ۱۶ مهر روز جهانی کودک در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تاکنون درخواست‌های زوجین برای فرزندپذیری به صورت سامانه ای بررسی و اعلام نتیجه می‌شود، افزود: در حال حاضر تعداد ۳۳۰ خانواده با تشکیل پرونده در سامانه فرزند خواندگی در انتظار فرزندپذیری هستند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ۶۴ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در رده سنی زیر هفت سال، هفت تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۸سال در پنج خانه کودک و نوجوان زیر پوشش این اداره کل نگهداری می‌شوند.

وی مهیا کردن محیط مناسب شبیه به محیط خانه، اجرای کامل و علمی برنامه‌های تربیتی و مراقبتی و انجام امور مددکاری برای کاهش حضور فرزندان در خانه‌ها و سرعت بخشی در بازگشت این کودکان به خانواده زیستی یا جایگزین را از مهم‌ترین هدف‌ها و فعالیت خانه های کودک و نوجوان عنوان کرد.

اسدی راد با اشاره به اهمیت مراقبت از فرزندان در خانواده اظهار کرد: همچنین در راستای کاهش حضور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر در مراکز شبانه روزی در زمان حاضر ۴۶۴ کودک در این استان در خانواده و در نزد والد زیستی یا خویشاوندان آنها مراقبت می‌شوند.

وی ادامه داد: در همین ارتباط بهزیستی ماهانه ۱۷ میلیون ریال در قالب امداد ماهانه برای نگهداری این کودکان به والد زیستی و یا خویشاوندان این کودکان پرداخت می‌شود.

اسدی راد اظهارکرد: همچنین برای انجام امور مددکاری این کودکان ۱۱ مرکز مثبت زندگی با بهزیستی استان همکاری دارند.

وی پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ۲ هزار و ۱۴۰ نفر از کودکان خانواده های نیازمند به منظور تهیه کتاب، وسایل و لوازم آموزشی و کمک آموزشی، برگزاری کلاسهای تقویتی، پرداخت کمک هزینه درمان به کودکان زیر پوشش و نیازمند به خدمات درمانی، برگزاری برنامه های فرهنگی به منظور تحکیم و تقویت ارزش‌های مذهبی، فرهنگی و تربیتی از جمله برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی و اعزام به مسابقات و اردوهای ورزشی تفریحی، پرداخت کمک هزینه معیشت به ۴۵۴ خانواده دارای فرزندان چندقلو به منظور کمک به روان سازی رشد و تربیت متعادل کودکان چندقلو و تامین بخشی از هزینه های مالی آنان از جمله خدمات بهزیستی است.

اسدی راد افزود: کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور و همچنین به مثابه‌ افرادی که تا بزرگسالی، مسؤولیت زندگی، معاش، تربیت و سلامت روان آنها به عهده‌ خانواده، جامعه و نهادهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی است باید مصالح و مکارم آنها تأمین و تأکید شود.

وی اضافه کرد: روز جهانی کودک فرصتی برای بازنگری و توجه بیش از پیش به حقوق کودکان و اصلاح و ترمیم دیدگاه ها در دستگاه‌های برنامه ریزی و اجرایی و همچنین بکاربستن الگوهای صحیح تعلیم و تربیت در نزد خانواده‌ها است

کد خبر 66556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد