در رسانه | مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:
پرداخت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال در مجموع هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در این استان پرداخت می‌شود.

حامد رضایی ۱۲ مهر در جمع خبرنگاران با تاکید بر استفاده کارفرمایان از مشوق های بکار گیری معلولان گفت: هر کارفرمایی فردی از جامعه هدف بهزیستی را بکار گیرد، بهزیستی حق بیمه آن فرد را به مدت ۳۰ سال پرداخت خواهد کرد.

 مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: بر اساس قانون هر کارفرمایی فرد معلولی را بکار بگیرد، به ازای اشتغال هر نفر ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به کارفرما پرداخت می‌شود.

وی همچنین گفت: اداره کل بهزیستی تلاش می کند سهم سه درصدی معلولان از اشتغال در دستگاه‌های اجرایی استان محقق شود به طوری اشتغال از مهم‌ترین و اساسی‌ترین عوامل خودکفایی و استقلال فردی این قشر است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به خدمات توانبخشی به افراد دارای معلولیت افزود: توسعه خدمات توانبخشی، ارائه خدمات توانپزشکی و آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش زبان اشاره به خانواده‌های فرد معلول و اشتغالزایی معلولان،   اصلی‌ترین راهبرد و فعالیت سازمان است که با جدیت در این استان نیز پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری در مجموع هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در این استان پرداخت می‌شود، اضافه کرد: بهزیستی استان متعهد شده در سال جاری زمینه اشتغال هزار و ۳۷۹ نفر تحت پوشش را فراهم کند.

رضایی در ادامه با اشاره به کاهش معلولیت‌های ناشی از عوامل محیطی و مادرزادی در اردبیل خاطرنشان کرد: انجام تست‌ها و غربالگری‌های شنوایی، بینایی، ژنتیک و افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در این استان از شدت معلولیت‌های ناشی از عوامل محیطی و مادرزادی کاسته است.

کد خبر 66493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد