مدیرکل بهزیستی به عنوان رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان زنجان انتخاب شد

مسئول روابط عمومی بهزیستی استان زنجان از انتصاب مدیرکل بهزیستی به عنوان رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان زنجان خبر داد و گفت: آنچه که مورد توجه بهزیستی است نقش ورزش در توانمندسازی و خودباوری افراد دارای معلولیت است که می‌تواند از آنها الگویی برای موفقیت سایرافراد بیافریند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رباب موحد با اشاره  به فعالیت ورزشی ۸۵۰ ورزشکار دارای معلولیت های در گروههای مختلف تحت پوشش بهزیستی افزود: با توجه به محدودیت های پزشکی بانوان نابینا و کم بینا سالانه مسابقه گلبال، دو و میدانی، شنا، جودو و شطرنج برای این گروه برگزار می شود که مدال های مختلفی را کسب کرده اند.
وی ورزش را یکی از راههای توانمندسازی معلولین برشمرد و افزود: ارتقا ورزش نابینایان و معلولین حاکی از افزایش خود باوری و توانمندی معلولین است و نابینایان علاوه بر ارتقا در ورزش جزو تحصیلکرده ترین گروه معلولین هستند.
موحد با بیان اینکه تا سالهای گذشته معلولین فقط در رشته های ورزشی محدودی مانند تیراندازی، تیر و کمان، دوومیدانی، بسکتبال، تیراندازی و وزنه برداری شرکت می کردند، اضافه کرد: امروزه به کمک تجهیزات مدرن تر و همت مسئولین ورزشی افراد معلول می توانند حتی در رشته هایی مانند اسکی، اسکیت، صخره نوردی، شیرجه و مسابقات اتومبیلرانی نیز شرکت کنند.
گفتنی است، ریاست هیئت ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان زنجان طی دو دوره و به مدت ۸ سال در اختیار محمد محمدی‌قیداری بود.

کد خبر 66484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد