تنگستان | ۳۵۸ مورد وسایل کمک‌توانبخشی بین معلولان تنگستان توزیع شد

رئیس بهزیستی شهرستان تنگستان گفت: طی یک سال گذشته ۳۵۸ مورد وسایل کمک توانبخشی بین معلولان تنگستان توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر،  خدیجه جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان تنگستان هزار و ۴۹۳ معلول تحت حمایت خود دارد که ۸۱۶ نفر از معلولین ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس بهزیستی شهرستان تنگستان خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال ریال به عنوان مستمری ماهیانه برای معلولین شهرستان تنگستان واریز شده است.

وی افزود: در راستای ایجاد فرصت‌های برابر در راستای مشارکت افراد معلول در جامعه و به منظور توانمند سازی معلولین و امکان جابجایی و ارتقای سطح توانمندی معلولین وسایل کمک توانبخشی با توجه به نوع و شدت معلولیت و ارزیابی صورت گرفته وسایل کمک توانبخشی بین معلولین توزیع شده و علاوه بر وسایل کمک توانبخشی تعداد ۳۵۰ بسته پوشیه برای معلولین بستری توزیع شده است.

جمالی اضافه کرد: طی یک سال گذشته ۳۵۳ مورد وسایل کمک توانبخشی به ارزش ۹۶۵ میلیون ریال که شامل تخت، ویلچر، عصا، تشک مواج، سمعک و غیره توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته ۷۳۰ میلیون ریال هزینه بابت اندام مصنوعی و قطعات و خدمات توانبخشی شامل گفتار درمانی فیزیوتراپی و سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی برای ۲۸ نفر و پنج میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال حق پرستاری خانواده محور برای ۴۴ نفر از معلولین پرداخت شد.

کد خبر 65067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد