در رسانه | همراهی کارفرمایان؛ پاشنه آشیل تحقق برنامه‌های اشتغال مددجویان / بهزیستی استان خراسان رضوی امسال تعهد اشتغالزایی ۹۰۰۰ نفری دارد

معاون مشارکت‌های مردمی، مسکن و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: عدم استخدام افراد توانخواه توسط کارفرمایان استان مشکلاتی برای تحقق برنامه‌های اشتغال مددجویان ایجاد کرده است.

حمیده محدث ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهدمقدس اظهارداشت: یکی از مهمترین  اهدافی که بهزیستی دنبال می‌کند، اشتغال‌زایی است، که این امر به دلیل اینکه جامعه هدف افراد سخت هستند، فرایند اشتغال‌زایی را با کندی مواجه می‌کند.

وی در ادامه به سایر مشکلات ناشی برای اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: عمدتاً کارفرماها افراد معلول را سخت می‌پذیرند و ما برای این امر نیز با مشکلاتی مواجه هستیم و از طرفی برای اشتغال افراد بهبود یافته نیز در بحث ضمانت با سختی‌هایی روبرو هستیم که روند اشتغال‌زایی را با کندی مواجه می‌کند. اعتبارات تخصیصی بانک‌ها با اعتبارات اعلامی آنها متفاوت است و این موضوع برای ما معضل ایجاد می‌کند.

محدث تصریح کرد: امسال ۹هزار نفر تعهد ایجاد اشتغال داریم و تسهیلاتی که به ما ابلاغ شده است ۹۰۰میلیارد تومان است و حدود ۱۹میلیارد و ۶۰۰هم در بحث تبصره ۱۸ داشتیم که ۳۷۵نفر تعهد اشتغال ایجاد می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی، مسکن و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در ادامه به سایر اقدامات اداره کل بهزیستی برای جامعه هدف اشاره کرد و متذکر شد:در سال‌های اخیر و به ویژه با افزایش ناگهانی و سرسام آور مسکن، به طور جدی دغدغه سازمان بهزیستی تامین مسکن مدد جویان بوده است؛ لذا سعی کرده ایم تا با فراهم کردن تسهیلاتی، همچون وام مسکن روستایی با شرایط مناسب بازپرداختی و کمک‌های مالی بلاعوض برای مددجویان خود، آن‌ها را در تامین مسکن مناسب، یاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد:سازمان بهزیستی نیز با هدایت مددجویان خود به ثبت نام در این طرح‌ها و تسهیل شرایط لازم برای ثبت نام آن‌ها، جهت تامین  مسکن برای این اقشار پرداخته تا بدین ترتیب، بخشی از اهداف خود را عملی سازد.

محدث با بیان اینکه در سال جاری اولویت طرح مسکن به خانواده‌های ۲ عضو معلول و بیشتر اختصاص یافته است، گفت: سال گذشته هزار و ۴۰ تعهد مسکن داشته ایم که هزار و ۵۳مورد را انجام دادیم و امسال هزار و ۷۰۲  تعهدمسکن داریم.

کد خبر 64938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد