قروه | برگزاری همایش تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در حوزه سلامت

به مناسبت بزرگداشت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی ، نشستی با حضور نمایندگان سمن ها ، اداره کل خیرین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در محل سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ،  طی این نشست تعدادی از مسئولین کشوری و نمایندگان سمن ها از جمله دکتر ابوذر سمیعی ؛ نماینده انجمن دفاع از حقوق معلولین باران شهرستان قروه نیز حضور داشت که در حوزه های متعدد ، از مشکلات و دغدغه های تشکل ها و سمن ها در حضور مسئولین کشوری بیاناتی ایراد نمود .

وی گفت : متأسفانه شیوع بیماری کرونا نشان داد که افراد دارای معلولیت در سیاست های کلان بهداشتی و سلامت چندان مورد توجه نبوده اند .

قروه | برگزاری همایش تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در حوزه سلامت

سمیعی افزود : در کنار موضوع مدیریت بحران ، بحث چگونگی تعامل با افراد دارای معلولیت نیز اهمیت ویژه ای دارد که متأسفانه بسیاری از افراد از جمله کادر درمان از نحوه چگونگی تعامل با یک فرد نابینا ، ناشنوا ، فرد دارای معلولیت جسمی _ حرکتی و... مطلع نبوده و آموزش های لازم را ندیده اند.

وی ادامه داد : امید است نهادهای دولتی همچون سازمان بهزیستی ، وزارت بهداشت و سازمان مدیریت بحران بتوانند سیاست های مشخصی در حوزه افراد دارای معلولیت اتخاذ نمایند تا این قشر از جامعه کمتر دچار آسیب های مختلف شوند .

قروه | برگزاری همایش تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در حوزه سلامت

سپس کمال حیدری ؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت : لازم است تلاش کنیم تا هیچ‌کس دچار بیماری نشود و به‌ جایی برسیم که کشور دردمند نداشته باشد .

وی افزود :  مشارکت های مردمی یکی از اصول موفقیت وزارت بهداشت است و باید در این زمینه از حضور مردم بیشتر استفاده کرد .

در این جلسه محمدجواد حیدری پور ؛ مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت نیز بیان کرد : در اداره کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت ، نیاز به تبادل و ارتباط بیشتر تشکل‌ها احساس می شود .

حیدری پور ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی در حوزه سلامت ، در خصوص نام‌گذاری روز تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی عنوان کرد : نامگذاری این روز به نام تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی نقطه عطفی در گسترش تعامل میان وزارتخانه ، سازمان‌های مردم نهاد ، تشکل‌ها و توسعه مشارکت‌های مردمی خواهد بود ؛ چراکه می‌توان این چنین جلساتی را مرتب برگزار کرد و از تجارب و کمک‌های آنان بهره‌مند شد .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 64405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد