تسهیلات معافیت سربازی برای یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار بهزیستی

سرپرست امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: تسهیلات معافیت سربازی برای یکی از فرزندان پسر زنان سرپرست خانوار که فاقد همسر هستند از جمله برنامه‌های حمایتی است که برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی در جلسه نشست تخصصی مراکز مثبت زندگی با موضوع معافیت سربازی فرزندان زنان سرپرست خانوارگفت: براساس طرح معافیت سربازی، فرزندان خانواده‌های زنان سرپرست خانوار تحت حمایت که یکی از فرزندان سالم بالای ۱۸سال باشند یا  دارای سه دخترو بیشتر هستند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند و  این نوع معافیت در واقع برعهده گرفتن کفالت مادر محسوب می شود.

وی تصریح کرد: مادران تحت پوشش بهزیستی صرفا در صورت گذشت یکسال از تاریخ طلاق و یکسال از تاریخ حمایت قرار گرفتن می توانند از مزایای معافیت سربازی فرزندشان بهره مند شوند و خانواده‌هایی که شرایط اشاره شده را داشته باشند قبل از مراجعه به سازمان نظام وظیفه باید به ادارات بهزیستی در سراسر استان مراجعه و اقدام به تشکیل پرونده نمایند.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵ هزار زن سرپرست خانوار و خود سرپرست در استان تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات تخصصی بهزیستی بهره‌مند هستند، اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار از جمله گروه های آسیب پذیری هستند که گاه عواملی چون طلاق، فوت، اعتیاد همسر، از کارافتادگی همسر، متواری بودن و یا زندانی بودن همسر موجب آسیب پذیری این طیف از جامعه می شود.

وی در خصوص نحوه تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: زنان سرپرست خانواری که به دلایلی چون فوت، مفقود الاثر بودن، متواری بودن، آسیب های اجتماعی و از کار افتادگی بالای ۶۶ درصد همسران قادر به تامین زندگی خود نباشند می توانند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

کرمی عدم دریافت مستمری از ارگانها و سازمانهای حمایتی، اعم از مستمری بازماندگان، بازنشستگی و از کار افتادگی قانون استخدام کشوری، لشگری یا تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستایی و عشایری را یکی از شرایط پذیرش زنان سرپرست خانوار در بهزیستی عنوان نمود و گفت: بهزیستی حمایت های مستمر و غیر مستمر چون بیمه اجتماعی، درمان، کمک هزینه تحصیلی و معیشتی و ارائه معاضدت حقوقی و قضایی ...را ارائه می کند.

کد خبر 64212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد