توجه به حقوق کودکان، توجه به نیازهای آنها است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه توجه به حقوق کودکان، توجه به نیازهای آنها است، گفت: شاید در گذشته مسئله‌ای به اسم حقوق کودک نداشتیم و شاید یکی از دلایل وجود این حقوق اگاهی تاریخی ما است که احساس کردیم شاید حقی از کودک ضایع می‌شود و دلیل دیگر نحوه زیستن ما است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان حسین نجفی در کارگاه آموزش حقوق اطفال و نوجوانان  ویژه مدیران و کارکنان بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: درحال حاضر پارک‌ها متناسب با وضعیت کودکان ساخته نمی‌شود،فرهنگسرای متناسب با فهم و زیست کودک نداریم و بازی های متناسب کودک ساخته نشده است.

وی با بیان اینکه حتی در شهرسازی برخی از شهرک‌های تازه تاسیس شده فضایی برای زیستن و تعامل اجتماعی وجود ندارد، افزود: متاسفانه بیشترین آسیب‌های اجتماعی متعلق به برخی مناطق خاص است. همچنین درحال حاضر پارک‌ها متناسب با وضعیت کودکان ساخته نمی‌شود، فرهنگسرای متناسب با فهم و زیست کودک نداریم و بازی های متناسب کودک ساخته نشده و در بازی‌های کامپیوتری عمده بازی‌ها متعلق به کودک نیست و به کودک در جهت ایجاد خلاقیت و کودکی کردن اجازه نمی‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: در مهندسی فرهنگی بخشی را به حقوق کودک اختصاص داده‌ایم و به حقوق کودک درون خانواده پرداخته‌ایم که توجه  خانواده  به کودک یکی از مسایل اصلی کودکان است.
وی افزود: به بسترهای رشد کودک پرداخته‌ایم و سعی داریم بسترهای اجتماعی تربیت را در آن ایجاد کنیم. همچنین به بهسازی و بهبود پارک ها نیز پرداخته‌ایم تا کودک به راحتی در آن دنیای خود را شکل دهد.

نجفی با بیان اینکه  وظیفه ما است تا بسترهایی را فراهم و محیط‌هایی را ایجاد کنیم و آنجایی که حق کودک ضایع می‌شود از باب تحصیل، تربیت، زیستن و ... را پیگیری کنیم، ادامه داد: پیگیر رفع سوتغذیه ناشی از فقر هستیم و تلاش می کنیم  مسئله کودک و مادران باردار را تحت پوشش را در الویت قرار دهیم تا بتوانیم به  یکی از حقوق کودکان  جامه عمل بپوشانیم. 

این مسئول عنوان کرد: ما سعی داریم یک رصد جدی از وضعیت موجود یعنی انچه که کودک در حوزه فرهنگی، سبک زندگی، زیستی و مصرف می‌کند داشته‌باشیم تا سیاست گذاری ها برای حمایت از حقوق کودک را حول این پایش انجام دهیم.

در ادامه سلمان حسینی مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز خاطرنشان کرد: بهزیستی جزو معدود دستگاه‌هایی است که به طور مستقیم در مسیر مربوط به آسیب کودک همچون کودک ازاری، فرار کودکان از منزل، کودکان در معرض اسیب اجتماعی و آسیب دیدگان اجتماعی دخالت می‌کند و  قانون حمایت از اطفال و کودکان یاریگر بهزیستی است.

کد خبر 62896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد