در رسانه | فیزیوتراپی بازوی تیم توانپزشکی در توانمندی افراد است

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر با بیان این که فیزیوتراپی بازوی توانمند تیم توانپزشکی در توانمندی افراد دارای معلولیت است، گفت: هم اکنون در بهزیستی استان بوشهر ۴ فیزیوتراپ در بخش دولتی فعالیت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از «پیغام»؛ مسعود ابراهیمی با گرامیداشت دوم مرداد روز ملی فیزیوتراپی اظهار داشت: در سال گذشته در شهر بوشهر ۶۰ نفرمعلول و مددجو ویزیت و ۶۵۰ جلسه فیزیوتراپی جهت در مان توانخواهان صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: در بخش خصوصی خرید خدمت توان پزشکی در سال گذشته ۱۵۰ نفر ویزیت و ۱۵۰۰ جلسه فیزیوتراپی جهت درمان توانخواهان و مددجویان صورت گرفته است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر بیان داشت: 10 فیزیوتراپ عضو کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت در ۱۰ شهرستان استان مشغول به کار است.

وی یادآور شد: فیزیوتراپی دانشی است که می کوشد تا آسیب های عضلانی را به حداقل برساند و با ارائه تمرین های ورزشی، مانورهای دستی، تجهیزات مکانیکی به تقویت عضلات و بهبود بیماری ها و اختلالات عصبی، ماهیچه ای، و اسکلتی کمک کند. درواقع در این علم تلاش می شود تا با تکنیک هایی سلامتی جسمانی افراد را که براثر تصادف یا بیماری دچار نقصان شده است، درمان کند.

ابراهیمی با بیان این که  فیزیوتراپی در درمان کمردردها و بیماری های مزمن مثل آسم و توانبخشی افراد تاثیرگذار است، گفت: در بسیاری از مواقع اتفاق می افتد که به دلیل حوادثی ناخوشایند بخش هایی از بدن ما دچار ضعف و کاستی های حرکتی شود و از کار بیفتد که بر روی روان ما نیز اثر می گذارد، فیزیوتراپیست می کوشد با کمترین دخالت دارو و مواد شیمیایی بدن ما را به شکل اول خود بازگرداند.

وی بیان داشت: فیزیوتراپان در زمینه توان‌بخشی و توانمندی بیماران ضایعه نخاعی وسایر معلولیتهای جسمی حرکتی نقش زیادی دارند وبا مداخله به هنگام از زمین‌گیر شدن و ناتوانی کامل این عزیزان جلوگیری می نمایند.

کد خبر 62540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد