نشست خبری مدیرکل بهزیستی لرستان با خبرگزاری های استان بمناسبت هفته بهزیستی

بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی مدیر کل بهزیستی استان بهمراه معاونین تخصصی نشست صمیمانه ای با خبرگزاریهای استان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی به نقل از خبر گزاری ایرنا _  مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: اعتبار توانمندسازی مددجوین این نهاد در سال جاری با افزایش بیش از چهار برابری به ۳۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایرنا "همایون عمودی زاده" روز چهارشنبه در نشست با خبرگزاری ها به مناسبت هفته بهزیستی افزود: این رقم در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان بود که امسال با توجه به افزایش آن باید اقدامات مستمر برای جذب و تخصیص درست صورت گیرد.

وی توانمندسازی و پیشگیری از معلولیت ها را ۲ اولویت اصلی در استان برشمرد و اظهار داشت: نیازسنجی، استعدادیابی، مشاوره شغلی، آموزش های فنی و حرفه ای و تسهیلات بانکی از ابزارهای اساسی توانمندسازی مددجویان هستند و با توجه به فرمایش و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه دانش بنیان، بخشی از اعتبارات توانمندسازی بر این مبنا توزیع می شود.

وی با اشاره به ثبت اختراع برخی مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی لرستان و ضرورت حمایت از این افراد گفت :بهزیستی استان در حوزه گیاهان دارویی و نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی نیز در راستای توانمندسازی مددجویان اقدام می کند.

عمودی زاده تصریح کرد: همچنین بهزیستی در صورت جذب افراد معلول یا تحت پوشش توسط کارفرمایان، سهم بیمه کارفرما را تا زمان بازنشستگی پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین در صورت جذب زنان سرپرست خانوار یا فرزندان آنها توسط کارفرما، بهزیستی سهم بیمه را به مدت پنج سال و یا حقوق این افراد را از ۳۰ تا ۵۰ درصد پرداخت می کند و در اقدام دیگری با تشکیل گروه های همیار، تسهیلات بانکی و سرمایه کار را به صورت بلاعوض تامین خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان در خصوص پیشگیری از معلولیت ها نیز اظهار داشت: هزینه ۱۲ میلیون تومانی آزمایش های ژنتیک به ویژه برای مددجویانی که دارای سابقه معلولیت خانوادگی هستند توسط این سازمان تقبل می شود.

عمودی زاده بیان کرد: همچنین در تفاهم با موسسه خیریه بخشش، کمک سه میلیون تومانی در راستای عمل جراحی، کاشت حلزون یا خرید سمعک پرداخت می شود و برای پیشگیری از تنبلی چشم نیز با آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.

وی همچنین اضافه کرد: خانواده های دهک یک تا هفت که دارای فرزند ۲ قلو هستند ۶ سال و خانواده های دارای سه قلو از هر دهک درآمدی برای همیشه تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند و علاوه بر مستمری ماهانه، تا ۸۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه نیز به آنان پرداخت می شود.

وی افزود: ۴۴۱ مورد مستندسازی از عدم مناسب سازی اماکن عمومی از جمله پیاده روهای استان انجام و ایرادات و نواقص به دستگاه ها و دبیرخانه ستاد مناسب سازی اعلام شده است.

خبر گزاری ایرنا / اشتغال مددجویان بهزیستی

خبرگزاری ایرنا / ۲۴۰ خانواده در لرستان متقاضی فرزند خواندگی

کد خبر 61797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد