در رسانه|مشکل آورده نقدی نهصت جهش تولید مسکن مددجویان این استان برطرف شد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: مشکل تامین آورده ۴۰ میلیون تومانی مددجویان در نهضت جهش تولید مسکن از سوی سازمان برطرف شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر به نقل ازایرنا، حسین اسدی راد روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود:با وجود تلاش‌های انجام شده در زمان حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این اداره کل پشت نوبت تامین مسکن هستند.
وی گفت:با آغاز نهضت جهش تولید مسکن ۷۵۰ نفر از مددجویان زیر پوشش از جمله معلولان، زنان سرپرست خانوار در این طرح شرکت کرده اند و در حال تنظیم کمک رسانی به جامعه هدف هستیم.
اسدی راد افزود: در زمان حاضر ۲۷۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در دست احداث است که قرار است به صورت همزمان با سراسر کشور ۴۲ واحد مسکونی نیز افتتاح و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.
وی از پرداخت کمک‌های بلاعوض به  مددجویان بهزیستی استان در ساخت و تحویل مسکن خبر داد و بیان کرد: گروه هدف بهزیستی که در سامانه طرح ملی نهضت مسکن ثبت‌نام کرده‌اند بخشی از هزینه مسکن به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و ضمن پرداخت وام با بهره پایین، سهم آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی مددجویان بهزیستی حذف شده است.

در رسانه|مشکل آورده نقدی نهصت جهش تولید مسکن مددجویان این استان برطرف شد


وی گفت: مددجویان بهزیستی که در حال ساخت مسکن در شهرها و روستای استان هستند در زمینه پرداخت هزینه انشعاب آب، برق و گاز معاف هستند و گازکشی منازل این افراد با مشارکت بهزیستی انجام می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر در شهرها و روستاها کمک بلاعوض از سوی بهزیستی اختصاص می‌یابد که اقدام بسیار خوبی برای خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن است.
وی در خصوص تامین مسکن برای خانواده های دو معلولیتی و چند معلولیتی گفت: تاکنون ۳۴۲ واحد مسکونی برای این خانواده ها احداث شده و تلاش می شود هیچ خانواده دارای ۲ و سه معلول بدون سرپناه مناسب نباشند.
اختصاص ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی
اسدی راد با اشاره به اینکه در زمان حاضر یک هزار و ۹۰۰ پرونده اشتغال معلولان استان بوشهر پشت نوبت هستند گفت: امسال یک هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۸۶ میلیارد تومان برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی پیش بینی شده است.
وی حمایت از کارآفرینانی که گروه هدف بهزیستی را به کار می گیرند و پرداخت بیمه کارفرمایی به مدت هفت سال، پرداخت تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی اشتغال، پرداخت حق بیمه خویش فرما برای مددجویانی که کارآفرین شده اند و شناسنامه دار شدن کارآفرینان را از جمله خدمات بهزیستی در بحث اشتغال عنوان کرد.
۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک خیران به بهزیستی
اسدی راد با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور و مشارکت خیران در کنار بهزیستی اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال در قالب پویش های مختلف خیران و نیکوکاران سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهزیستی کمک کردند که از این میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل مسئولیتهای اجتماعی پارس جنوبی بوده که در بخش معیشتی هزینه شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه همیاران مشارکتی بهزیستی گفت: گروه همیاران مشارکتی و مشارکت یاران بهزیستی در حال شکل‌دهی است که این افراد به‌صورت شناسنامه‌دار به تیم داوطلبان و همراهان می‌پیوندند و به‌عنوان بازوهای اجرایی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
توسعه اورژانس اجتماعی در شهرستان های ۱۰ گانه استان بوشهر
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اورژانس اجتماعی را بعنوان خط یاری رسان آماده کار است گفت: در زمان حاضر اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در شهرستانهای ۱۰ گانه این استان فعال است و سال گذشته سه هزار مورد  با اورژانس اجتماعی در زمینه‌های مختلف تماس حاصل شد که ۸۴۲ مورد از این تماس ها در  حوزه اختلاف‌های خانوادگی بوده و مابقی مربوط به کودک، همسر و معلول آزاری و سایر موارد دیگر است.
اسدی‌راد پیشگیری از تنبلی چشم و شنوایی کودکان را یکی دیگر از برنامه‌های بهزیستی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۳۴ هزار کودک غربالگری شدند که از این شمار یک هزار و ۵۰۰ کودک دچار اختلال بینایی بودند که تحت درمان قرار گرفتند.
وی ساماندهی معتادان را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: اکنون ۷ مرکز سرپایی و ۱۶ مرکز اقامتی در رسیدگی به درمان معتادان ایجاد شده که سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت خدمت به این مراکز مراجعه کرده‌اند.
اسدی راد گفت: در زمان حاضر ۳۵ مرکز مشاوره عمومی و سلامت روان در استان بوشهر فعال است که سال گذشته ۱۳ هزار نفر با مراجعه حضوری و غیر حضوری از این مراکز خدمات مشاوره ای گرفته اند.
وی یادآور شد: افزون براین سال گذشته ۱۳هزار تماس تلفنی با خط مشاوره تخصصی ۱۴۸۰ در استان بوشهر برقرار شده است.
در زمان حاضر ۴۶ هزار و ۴۶۶ خانوار در استان بوشهر زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 61639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد